אירוע חריג בבית החולים אסף הרופא. שוטרים ביקשו לעצור אישה בהריון מתקדם ואת בן הזוג שלה, לאחר שלטענתם סירבו להזדהות. השניים התנגדו למעצר ובמהלך העימות חטפה האישה את נשקו של אחד השוטרים. בעקבות כך, הוטחה ארצה.

ורוניקה קוקורוב שיחזרה הבוקר את שאירע. "הגענו לבית החולים כי אני מאושפזת בהריון בסיכון. רצינו לאכול ארוחה ביחד ולהספיק לזריקה השנייה של פיתוח הריאות לילדה. ברגע שהגענו שני שוטרים קפצו על בעלי. הוא עישן פייסל והביא להם אותו. הם ביקשו תעודות זהות וניגשנו למכונית. הבאנו את תעודת הזהות שלי אבל השוטר אמר, 'בגלל שאתם עדיין לא נשואים בפועל, אני רוצה גם את תעודת הזהות שלו'. התחתנו לפני חודש וחצי. בעלי התקשר לחבר לבקש את תעודת הזהות שלו, הוא נלחץ כי היו לי צירים. השוטרים טענו שלא הזדהינו ושבעלי ניסה לברוח".

"חמישה שוטרים קפצו עליו כאילו הוא איזה מחבל. בעלי צעק שחם לו, הרצפה רותחת, הוא חנוק. שוטר עמד לו על הגרון. שמעתי את הזעקות שלו והייתי בהלם, בסטרס. ניסיתי להזיז אותם. עד החקירה, כשאמרו לי שחטפתי נשק, בעצם לא ידעתי שזה נשק".

"הייתי עם הרצועה, לא הבנתי מה יש לי ביד. אחרי שהשוטר לקח ממני את הנשק, המשכתי לנסות ולהדוף אותם מבעלי. אפילו לא שמתי לב שהוא לקח לי, לא ידעתי שהיה לי משהו ביד. הייתי כל כך בבלקאאוט".

מה זה עושה לך לצפות בתיעוד הזה?
"זה עושה לי לא טוב, לא האמנתי שאגיע לסיטואציה שאהיה כל הזמן סביב הדבר הזה. זו לא הייתה הכוונה שלי מעולם, אני בהלם מהסיטואציה. אם הייתי רואה את זה מהצד גם אני הייתי מזדעזעת, בחדשות זה נראה כאילו אישה בהריון מתקדם חטפה נשק לשוטר. המשטרה לקחה קטעים מסויימים שהיה נוח להם להראות. ראיתי את התגובות שכתבו עליי, 'את לא ראויה להיות אמא, שייפול לך התינוק, את עבריינית, את מחבלת'. זה עוגמת נפש מה שעברתי, שקר של המשטרה. כן הייתה הזדהות, הוא לא ניסה להתחמק".

איך את אחרי האירוע הזה?
"פגעו בי פיזית ונפשית, אבל נפשית יותר. אני אזרחית שומרת חוק, אם אני רואה חתולה ברחוב שזקוקה לעזרה ומתעללים בה באותו הרגע אתערב ואעזור לה. עברתי עוגמת נפש ובסוף הפכו על זה עליי בחדשות. זה נראה לי כמו איזשהו חלום, אני דורשת שייראו את המצלמות מההתחלה וייראו שהשוטרים שיקרו".

עו"ד זוהר ברזילי, פרקליטה של קוקורוב: "מסרנו לתלונה למח"ש על ההתנהלות הברוטלית וחסרת הרסן של משטרת ישראל. אישה מסכנה ללא עבר פלילי, בחיים לא התמודדה עם רשויות החוק, רואה את בעלה על הרצפה, מקבל מכות, צועק לה 'הצילו, הרצפה חמה, יש לי כוויות'. מה מצפים מאישה כזאת? שלא תבוא לעזור לבעלה?".

עימות בין שוטרים לאישה בהריון מתקדם (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
"חמישה שוטרים קפצו עליו כאילו הוא איזה מחבל". ורוניקה קוקורוב | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

"בכוחות הדלים שלה, כשהיא בהריון בסיכון, היא הגיעה לעזור לבעלה המסכן שנמצא על הרצפה ולהפריד בינו לבין השוטרים. לא רק שהשוטרים הכו אותה אלא דחפו אותה לצד ועצרו אותה. השוטרים מנעו ממנה לעשות את צרכיה ולקבל מזון. העלו אותה למשפט למחרת. באירוע הזה משטרת ישראל צריכה להודות בטעויות שעשתה, לסגור את תיק החקירה שנפתח נגד מרשתי ולהעמיד לדין את השוטרים שהתנהגו פה כמו עבריינים".

תגובת דוברות מחוז מרכז של משטרת ישראל: "הסיקור המעוות בחדשות 12 הפך את היוצרות בניגוד לכל הגיון בריא, ובחר להציג חשודה בחטיפת אקדח משוטר ותקיפתו, באופן שגרם לחבלות בראשו, כ'קורבן וגיבורת הכתבה'. נדגיש כי השוטרים נהגו במקצועיות ובאיפוק, כפי שניתן לראות בסרטונים, וזאת חרף התנהלותה הפלילית והמסוכנת של החשודה, תוך ניסיון להרגיעה נוכח מצבה הרפואי. לצערנו החשודה בחרה שוב ושוב לתקוף, לגדף, לירוק ולאיים על השוטרים. החקירה נמשכת ביתר שאת ובסיומה יועברו כלל ממצאיה לבחינת התביעה, לשם מיצוי מלוא חומרת הדין עמה".