בליל שבת, רקטה שנורתה מרצועת עזה פגעה פגיעה ישירה בבית בבאר שבע והרסה אותו כליל - ורק בזכות העובדה שבני המשפחה העבירו את הלילה בממ"ד, חייהם ניצלו. קיילה וחוסיאס מונטנגרו שיחזרו ב"חדשות הבוקר" את הלילה הדרמטי שהיה עלול להסתיים בטרגדיה לולא נשמעו להוראות פיקוד העורף.

"בשלוש בלילה הייתה אזעקה, ואחריה אמרתי לבעלי - בוא נלך לישון בממ"ד", תיארה קיילה, "עברתי ניתוח לפני שבוע והיה לי קשה לקום כל הזמן, עבר עלינו לילה קשה. לקחנו את המזרונים והלכנו לישון בממ"ד".

"בשש בבוקר שמעתי רחוק את האזעקה, קמתי וסגרתי את הדלת", המשיכה קיילה, "אחרי שסגרתי אותה, שמענו את הבום חזק. בעלי אמר לי 'זה היה פה', אמרתי לו - לא, זה לא פה. חיכינו כמה דקות, פתחתי את הדלת וראיתי את הזכוכיות והרעש של המים שיוצאים מהגג".

חוסיאס, אתה מבין איזה נס קרה לכם?
"אני לא הייתי בבית באותו הרגע, קיבלתי טלפון בשש בבוקר - 'חוסיאס, תגיע עכשיו הביתה, נפל אצלנו'. בהתחלה לא האמנתי, מה הסיכויים? יצאתי לכיוון הבית ומרחוק ראיתי עשן שחור יוצא מהבניין. הבנתי שהייתה פגיעה ישירה בבית שלי. הרקטה פגעה גם בחדר המעליות, ואנחנו קומה אחרונה, 16. עליתי 16 קומות בריצה וכשהגעתי ראיתי שהכל רסיסים, עשן ומים. תמונה לא קלה, אבל הייתה הקלה כשראיתי שההורים שלי בסדר".

הדירה ספגה פגיעה ישירה - הדיירים ניצלו (צילום: חדשות הבוקר, קשת12)
הבית ההרוס בבאר שבע | צילום: חדשות הבוקר, קשת12

איך אתם ממשיכים מכאן?
חוסיאס: "אתמול בא מישהו ואמר שייקח פחות או יותר שלושה או ארבעה חודשים לסדר את הבית. היום יגיעו מס רכוש".
קיילה: "זה זמן קשה, אבל אחרי מה שקרה הבנו שיצאנו טוב מאוד מהמצב ותודה לאל שאנחנו בסדר".