איש העסקים מנשה לוי השתקע עם משפחתו באתיופיה ועבד בבניית כבישים וגשרים. לפני ארבע שנים דפקה המשטרה המקומית על דלת ביתו ועצרה אותו באשמת העלמת מיסים. לוי נכלא לשנים ארוכות בכלא האתיופי ללא משפט אמיתי ושוחרר רק לפני חודש וחצי בהתערבות ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

לוי סיפר ב"חדשות הבוקר" על הימים הראשונים במעצר: "המעצר היה מאוד קשה, עשרת הימים הראשונים בכלא היו קשים מאוד. חייתי באתיופיה 12 שנה עם המשפחה והילדים. עצרו אותי משום מקום על העלמת מיסים, ללא סיבה. אמרתי, 'תראו לי ראיות שהעלמתי מיסים', אבל אין".

אתה מספר שעשו לך "פייק משפט".
"העדה בבית המשפט אמרה שכל החומר והראיות נמצאים בחדר אחד ושלא מוצאים את המפתח. המשפט לא הסתיים אפילו, לא גזרו עלי כלום. המשפט נדחה כל הזמן, ארבע שנים, אף פעם אין החלטה".

מה רצו להשיג בזמן הזה? ציפו לשוחד?
"בוודאות, השלטון הקודם היה מאוד מושחת".

איך נראים החיים בכלא אתיופי?
"בעשרת הימים הראשונים הייתי בכלא שבכל חדר יש 12 מזרונים, ישנים שמה 30-35 איש, שניים או שלושה אנשים על כל מזרון".

עברת תקיפה בכלא.
"אחרי שהעבירו אותי לכלא המרכזי בקליטי, שמו אותי עם אסיר סודני שהכניסו אותו לכלא בגלל שהוא הכה ישראלי במטוס. הוא רצה להרוג אותו, ושמו אותו לידי. התלוננתי ואמרתי להם שלא יעשו דבר כזה, אבל הם אמרו 'אל תדאג'. ישבתי, שיחקתי שש בש, והוא הכה בי עם אלה שהחביא במסגד. קיבלתי זעזוע מוח, הקאתי הרבה ולקחו אותי לבית חולים, שזה גם היה רגע מזעזע".

אף אחד בתא לא עזר לך?
"היו כמה שעזרו לי. הכלא הוא בערך 700-800 איש, מתוכם 200-300 מוסלמים ועוד 200 זרים ממדינות אחרות שעצורים על סמים. הייתי היהודי היחיד".

במהלך המאסר לוי שמר על קשר עם ארגון אל"ף ובית חב"ד, שדאגו לו לאוכל וסייעו בשחרורו. עורך הדין דני גרוסמן, שסייע מטעם ארגון אל"ף במאמצים לשחרורו של לוי, סיפר: "עשינו ממנו סלב אצל סנטורים, אנשי קונגרס, שרים בממשלה וחברי כנסת. אמרנו שנעשה כל מאמץ כדי שראש ממשלת ישראל יתערב. הבאתי את פרופסור אלן דרשוביץ אליו לשיחה אחד על אחד, הוא סיפר את הסיפור קורע הלב על בן אדם שחף מפשע וביקש ממנו שירים טלפון. 48 שעות אחרי הטלפון מנשה שוחרר".

מנשה, איך הרגשת ברגע שהודיעו לך שהסיוט נגמר?
"חשבתי על הילדה שלי הבכורה, שלפני שנה ושבעה חודשים קיבלה אירוע מוחי ואפילו לא נתנו לי להתקשר אליה, בהוראת בית המשפט. כשנעצרתי הילדים שלי יצאו מהאתיופיה וחזרו לארץ כי פחדו להיות שם. נראה בקרוב האם לתבוע".