זה קרה ביום ראשון בכביש 40: גבר בן 38 מלוד גנב מכונית, התנגש במחסום משטרתי ופצע באורח קל שלושה שוטרים. אחד השוטרים ירה לעבר המכונית והצליח לעצור את הנהג. התיעוד הדרמטי מראה את המכונית הגנובה מתנגשת במכוניות אחרות שעמדו מול המחסום המשטרתי ושוטרת בורחת ברגע האחרון וניצלת מפגיעה קשה. כעת מתברר שאירוע דרמטי לא פחות התרחש דקות קודם לכן, בחניון ליד בית החולים קפלן.

אורנה פדר אלהר סיימה פגישת עבודה בבית החולים, נכנסה למכוניתה והתכוונה לנסוע לאסוף את הילדים מהגן, כשלפתע גבר זר נכנס אל תוך המכונית. "הנעתי את הרכב, הסתכלתי רגע בטלפון ופתאום נפתחה דלת המושב שליד הנהג וגבר נכנס לאוטו", שחזרה פדר אלהר ב"חדשות הבוקר". "הוא התיישב, סגר את הדלת ואמר, 'סעי'. אמרתי לעצמי, אני ליד בית חולים, לא חסרים פה תמהוניים, אולי הוא קצת לא מפוקס, אולי הוא צריך טרמפ. שאלתי מי הוא ומה הוא רוצה, והוא רק אמר 'סעי'".

פדר אלהר החלה בנסיעה, כשבשלב זה היא עדיין לא עיכלה שמדובר באירוע חטיפה: "יצאתי מהחניון, פניתי שמאלה וכמעט עשיתי תאונה. הוא אמר לי, 'תיזהרי, סעי'. הוא הושיט את היד שלו למותן, לרמוז שיש לו כלי תקיפה. כל פעם שקצת לא נסעתי או קצת התנגדתי, הוא הושיט יד למותן. חשדתי שאין לו כלום ושזה סתם, אבל ניסיתי עם העיניים לאותת למכוניות שלידי. פחדתי לעשות משהו גדול, שהוא לא יתפוס אותי".

דקות לתוך הנסיעה, העניינים הסלימו: "חשבתי בהתחלה שאולי הוא סתם פסיכי, שאדבר איתו והוא יירד. הוא המשיך להגיד, 'סעי, סעי לרמלה', ובאיזשהו שלב אמר לי גם, 'רודפים אחריי, אני אהרוג אותך'. הוא תלש את החוט של מטען הטלפון מהמצת של האוטו, כאילו כדי להגיד לי, 'יש לי חוט ביד'. הרגשתי יותר מאוימת".

מתי הבנת שאת חייבת לברוח מהמכונית?
"בשלב מסוים הוא התחיל להכות אותי בכתף. צעקתי עליו, 'מה אתה מכה אותי? אני לא חברה שלך', אבל הוא המשיך להרביץ לי. אמרתי לו, 'אל תכה אותי, נעשה תאונה'. הבנתי שהעניינים מידרדרים ושאני צריכה לצאת מפה ברמזור האדום הראשון. התפללתי לרמזור אדום ותוך כדי הרצתי בראש איך אני בורחת, כי אני צריכה להוריד את החגורה, לפתוח את הדלת, ובנוסף לקחת את הטלפון שלי שישבתי עליו".

מה קרה כשהגעתם אל הרמזור בצומת?
"ניתקתי חגורה, לקחתי את הטלפון, עפתי מהאוטו והתחלתי לרוץ. לא יודעת אם הוא ניסה לתפוס אותי, התרחקתי משם בריצה תוך כדי שאני מסתכלת אחורה לראות אם הוא בא אלי. ראיתי שהוא עובר מהמושב שליד הנהג למושב הנהג. עברתי בין כמה מכוניות עד שראיתי אישה ברכב עם חלון קצת פתוח, צעקתי לה שגבר נכנס לי לאוטו וברחתי ממנו. היא הייתה בשוק. נזכרתי שיש לי טלפון ביד וחייגתי 100".