בשבועות האחרונים הולכים ומתרבים הדיווחים על תקיפות נגד רוקחים בבתי המרקחת ברחבי הארץ. ב"חדשות הבוקר" פורסם תיעוד חדש של אירוע תקיפה גזעני שהתרחש בסניף סופר-פארם בצפון תל אביב, שצולם על ידי צוות מערכת התוכנית.

"ערבי מסריח, אין פלא שלא מעסיקים אתכם. יא אפס, כזה אידיוט, אלוהים", הטיחה הלקוחה ברוקח עודאי עזיזי והמשיכה: "מה אתה חושב, שאני איזה פרחה בכפר שלך?". כשאחת מלקוחות הסניף ניסתה להרגיע אותה, תקפה גם אותה: "תסתמי את הפה ותתעסקי בעניינים שלך. אני יודעת להחזיר, אני לא נשארת חייבת לאף אחד. מי את בכלל? את נורמלית או שגם הסטנדרטים שלך מהכפר שלו?".

הלקוחה זימנה את המשטרה לסניף כדי להתלונן על עזיזי, וזה מה שאמרה לשוטרים: "הוא העיף לי את הדברים, מה אני אעשה? מי הוא שיתעצבן עלי? הוא נותן לי שירות. באתי לקחת תרופה והוא החוצפן עושה לי בלגן בתורים ואגרסיבי כלפיי. מי הוא בכלל שהוא יהיה אגרסיבי כלפיי? מה פתאום הוא מרשה לעצמו?".

עזיזי התארח באולפן "חדשות הבוקר" וסיפר על האירוע שהוביל לתקיפה. "הייתה איזו בעיה טכנית. התרופה הייתה חסרה במלאי והיא התחילה להעלות את הטון. אמרתי לה, 'גברת, אין לי את התרופה', ואז פתאום היא התחילה לצעוק עלי שאני חצוף, מטומטם ואידיוט".

איך הרגשת כשהיא כינתה אותך ככה?
"הזדעזעתי כששמעתי את מה שהיא אמרה לי. נכנסתי לדקה של פריז, ממש ניסיתי להתנתק מהמצב הזה. ניסיתי לחשוב על האנשים האחרים שממתינים בתור, שרובם אנשים חולים שצריכים את התרופות שלהם. ניסיתי להתרחק".

היא טוענת שהעפת עליה דברים.
"באיזשהו שלב היא הגזימה, זה הרגיז אותי וזרקתי מוצר קוסמטיקה שהיא הביאה ממחלקה אחרת, אבל בצד שלי. משהו בקטנה, זרקתי אותו בצד שלי, לא עליה, כדי שהיא תבין שמפה היא לא מקבלת כלום אם היא תמשיך ככה. ופתאום היא אומרת לי 'ערבי מסריח', וחוזרת על זה, וכל הקללות הגזעניות האחרות שרק עכשיו שמעתי. הלכתי לקופה אחרת, התחלתי לקבל אנשים אחרים ולא הגבתי לה. באיזשהו שלב אפילו אמרתי לה, 'שיהיה לך ערב טוב גברת'. המשטרה הגיעה, לקחו עדות ממנה, אחר כך עברו אלי ולקחו עדות ממני. המשטרה הציעה שאגיש תלונה נגדה אם אני רוצה, אמרתי שאני לא רוצה, שאני לא מתעסק בדברים האלה ושיש אנשים אחרים שאני צריך לדאוג להם".

כמה זה נפוץ מקרים כאלה?
"יש הרבה דברים כאלה. לפעמים אתה בא למשמרת ואתה ממתין לרגע הזה שמשהו יקרה, יש הרבה משמרות כאלה. לפני יומיים חבר בירושלים סיפר שמישהו ניגש אליו ואמר לו, 'אני לא רוצה שמוחמד יתן לי שירות'. זה גזעני. לפני חודשיים כשנכנסתי למשמרת ערב, מישהו נכנס לבית המרקחת וקילל רוקח קללות שאני לא יכול להגיד פה. המקרה שהיה עם המקל, שמישהו נתן מכה לרוקח, זה השותף שלי, הבן אדם שגר איתי".

אני תוהה אם זה רק כלפי רוקחים ממוצא ערבי, או שזה מופנה לכולם.
"היו מקרים שראיתי מולי שזה לא היה נגד ערבים, אבל זה במיוחד נגד ערבים. עד מתי?".

תגובת סופר-פארם: "סופר-פארם מגנה אלימות מכל סוג שהיא ובפרט כנגד רוקחים אשר עובדים לילות כימים להעניק שירות מקצועי ולסייע ללקוחותינו".