הצפיפות הגדולה בהר מירון הורגשה היטב עוד לפני שהתרחש האסון הכבד שבו נהרגו 45 אנשים, ויש מי שניסה להתריע בפני גורמים בכירים במשטרה כי אם לא יינקטו צעדים במיידי - התוצאה תהיה הרת אסון.

חזקי ברוך, כתב ערוץ 7, נכח בהילולה ביום חמישי בלילה ונבהל ממה שראה במקום. בשעה 21:49, שעות לפני הטרגדיה, שלח הודעה בהולה לבכיר במשטרה עם תמונה של הצפיפות הרבה וכן אזהרה: "אתם מתחילים לאבד פה שליטה... יש פה ילדים שנרמסים ויש פה רכב ש-200 איש יושבים עליו". אותו בכיר השיב לו באדישות: "ככה זה כל שנה בפיק. דיווחתי".

ברוך טען ב"חדשות הבוקר" כי בשעת האסון, רכב של בכיר במשטרה חסם את היציאה מאותו מעבר צר שבו נרמסו האנשים. הוא סירב להגיד באיזה בכיר מדובר. "לא רוצה להגיד שמות, יידעו את זה בהמשך", אמר ברוך, "עמדתי מאחורי הגדר וראיתי אנשים נרמסים ונמחצים - זה היה שלוש שעות לפני האסון. דיברתי עם השוטרים והם היו חסרי אונים".

"בשעה 22:00 הייתי עם מפכ"ל המשטרה, הממ"ז, מפקד מחוז צפון והשר לביטחון פנים באירוע של בויאן", תיאר ברוך, "כשיצאנו משם הגעתי לטריבונות מאחורי בויאן, בכניסה לישיבת בני עקיבא במירון. זו בעצם הכניסה והיציאה לכל ההדלקות. זה מסלול אחד, מין מזלג כזה, משם אנשים יוצאים ונכנסים להר - גברים, נשים, ילדים. רכב של בכיר במשטרה עמד שם וחסם את הכניסה והיציאה, ואז התחילו המולה ודוחק".

האיש שניסה להתריע מפני האסון במירון (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
חזקי ברוך | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

מה ראית שם באותם רגעים?
"נשים שלפו את התינוקות שלהן מהעגלות, העבירו אותם באוויר, ניסו להכניס אותם למתחם של ישיבת בני עקיבא שזה המתחם שבו התפרסו המשטרה, מד"א ואיחוד הצלה. אני זוכר אמא שאמרה לשוטר שעמד מעבר לשער, 'קח רק את התינוק, תשמור לי עליו, לא משנה מה יקרה לי'. ככה העבירו ילדים וילדות מעבר לגדר".

היה אפשר למנוע את ה"פיק" הזה שהבכיר דיבר עליו?
"היו 30 הדלקות, אחת אחרי השנייה, כולם התרכזו שם, בכניסה ויציאה אחת. בשנים הבאות צריך לשטח את הטריבונות, הפחונים, הרכבים והקרוואנים ולעשות הדלקה אחת בלבד שמאחדת את כל עם ישראל".