ישראל עמיר נמלט לפני שמונה חודשים מהכת "לב טהור" שביערות גואטמלה, זאת בסיוע מערכת עובדה וכפי שתועד בתוכנית. ישראל נאלץ להשאיר מאחור את בנו הקטן, אחיותיו והוריו ופתח בחיים חדשים בישראל, כשבמקביל הוא פועל מאז כדי להביא לדין את מנהיגי הכת המסוכנת.

השבוע ישראל רשם הצלחה. אליעזר רומפלר, מי ששימש כמנהל בית הספר בכת, נעצר עם הגעתו לישראל בעקבות תלונה שהגיש נגדו ישראל. אתמול (שלישי) הוגש כנגד רומפלר כתב אישום חמור בגין התעללות בקטינים. בכתב האישום מפורטים שני מקרים של אלימות קשה שהפעיל כנגד שני תלמידים בבית הספר.

ישראל, שצפוי להיות עד מרכזי במשפט נגד רומפלר, סיפר ב"חדשות הבוקר" על תחושותיו: "זה מאוד משמח שהאמת מתחילה לצאת לאור. בשנים האחרונות רומפלר היה מנהל בית הספר, הוא בין המנהיגים הגדולים בכת. הוא הפריד את הנשים מהגברים למשך כל השבוע כך שלא יכולנו לחזור הביתה ולראות את האישה והילדים. הוא הפעיל אלימות פיזית. לא פעם הוא נתן מכות לילדים, שבועות אחר כך הם סבלו מזה ולא יכלו להגיע לבית הספר".

גם בנו הפעוט של ישראל נפגע מההתנהלות של רומפלר. "התינוקות סובלים בכת מתת תזונה נוראית. חוץ מחלב לא נותנים להם כלום, גם לא מטרנה", סיפר ישראל, "הילדים שם נורא רעבים. פעם אחת הילד שלי הגיע למצב שכמות הברזל בדם שלו הייתה מאוד נמוכה ולא איפשרו לי לתת לו ברזל. ביקשתי מהאחראים על הכשרות תרופות, אבל בגלל שהן לא כשרות הם לא נתנו. יום אחד בני כמעט התעלף לי בידיים, הוא היה ער ופשוט לא הגיב".

אלעזר רומפלר כת לב טהור (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
אליעזר רומפלר, ממנהיגי "לב טהור" | צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת

בזכות התושיה שלך הוא נעצר. איך גילית שהוא בארץ?
"הכרתי את אבא שלו כי בעבר ההורים שלי היו בקשר איתו. הוא הנהיג קהילה קיצונית בירושלים, וכשהוא נפטר הוא הגיע לישראל להלוויה של אבא שלו".

איך נראים החיים שלך מאז שחזרת ארצה?
"אני עובד חצי שבוע ובשאר הזמן לומד. עוד מעט אתחיל מכינה. לא ראיתי את בני המשפחה שלי שמונה חודשים. מה שקרה שם מלווה אותי תמיד, קשה להתנתק מזה. מאז שיצאתי משם ניסיתי ליצור קשר, אבל המצב בכת רק הלך והחמיר. אם בעבר הייתה להם אפשרות להגיע לטלפון, היום כבר אי אפשר".

מה אתה מקווה שיקרה מעתה והלאה?
"בתקופה האחרונה שלי בכת כשהתחלתי להתפכח, כל הזמן חשבתי, 'איפה המדינה? למה לא אכפת להם ממני?'. חשבתי, 'מה מתעסקים בכל מיני דברים כשבכת יש 200 ילדים ישראלים, למה לא דואגים לנו? תראו איך אנחנו נראים ומה עושים לנו'. אני חושב שזה מה שהם חושבים שם עכשיו אחד אחד, באתי להשמיע את הקול שלהם".