שבוע לאחר תיעוד התקיפה האלימה של קשישה על ידי חבורת נערים, טוענת אישה נוספת כי הותקפה על ידי אותה החבורה. ג'וליה דוכן, מורה במקצועה, סיפרה בראיון ל"חדשות הבוקר" (ד') כי הנערים תקפו אותה כשהלכה לבדה באחד מרחובות הרצליה.

"זה קרה לפני כשבוע, בסביבות השעה חמש וחצי", שחזרה הבוקר ג'וליה דוכן. "הייתי לבד ברחוב, הרגשתי שיש מישהו מאחורי וכשהסתובבתי הוא פשוט חטף לי את התיק והתחיל לרוץ. התחלתי לרוץ אחריו, אני לא יכולה להסביר איך לא פחדתי, צרחתי ואף אחד לא שמע. הוא פנה לרחוב צדדי ופה כבר פחדתי והחלטתי לעצור. התחלתי לבכות, הוא חטף את הדברים שלי אז לא היה לי איך לחזור הביתה. הייתי מבולבלת, חיפשתי תחנת משטרה והייתי חסרת אונים עד שאישה אחת עזרה לי וקראה למשטרה".

עורך הדין ג'קי סגרון, המייצג את אחד החשודים נשאל איך רק לפני מספר ימים טען כי זו ההסתבכות הראשונה של הלקוח שלו. "אכן אין לו עבר פלילי ואלו ההסתבכויות הראשונות שלו", השיב סגרון. "לצערנו יש עשרות עבירות כאלו של נערים. בתיק הזה יש לחץ תקשורתי בגלל שאחת הקורבנות היא ממשפחה של קצין משפחה בכיר".

ניב רסקין קטע את סגרון והתקומם לנוכח דבריו. "נו באמת. אני פעם ראשונה שומע את זה ואנחנו מסקרים את העניין מאחר ושרואים נער שגדל כאן פוגע ככה באשה מבוגרת ובורח, אז בעיניי זה מלמד משהו על הערכים שלנו ומה קרה פה, ויש שאלות שצריכות להישאל".

עורך הדין הוסיף: "מה הנער יכול לעשות עכשיו חוץ מלהביע חרטה? מה לעשות, היו שני אירועים בהם היה מעורב. הוא מגיע ממצוקה נפשית ואני מקווה שילכו איתו בדרך שיקומית. הענישה בכלא זו האקדמיה הכי טובה לפשיעה, בית סוהר רק משכלל את הפושע. חשוב לנקוט בדרכי שיקום כדי שלא יחזרו לדרך הפשע. זה אינטרס ציבורי ראשון במעלה".

ג'וליה שהותקפה בהרצליה על ידי החבורה אמרה כי היא לא מתרשמת מהבעת החרטה. "אני לא קונה את זה שהנערים מתחרטים על מעשיהם, כי הם עשו את זה פעמיים. במקרה שלי הנער היה לבד. לא ראיתי עוד נערים אבל כנראה שמישהו חיכה לו ברחוב אליו הוא פנה. אני עוד יחסית צעירה אבל איך אפשר לעשות דבר כזה לאישה מבוגרת?". 

הכתבת לענייני פלילים עדי מאירי עדכנה כי היום יוגש כתב אישום כנגד שלושה נערים בגין מעורבות בשני מעשי השוד. "המשטרה תבקש מעצר שלהם עד תום ההליכים, אני לא בטוחה שהבקשה שתתקבל, בגלל שאין להם עבר פלילי כמו שאמר עורך הדין. הם בונים עכשיו את העבר הפלילי הלא מאוד מפואר שלהם והבעת החרטה בחקירה יכולה אולי לגרום לכך שייקלו איתם. יש עליה במקרים כאלה בהם מעורבים נערים, לא תמיד ההליך נעשה מהר ואולי המקרה הזה צריך להיות תקדים, שמול כל הנערים יתנהלו בצורה מהירה כזאת. שיקום אפשר לעשות גם בזמן מאסר", סיכמה עדי מאירי.

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. א'-ה', 6:15-9:00 בקשת, ערוץ 12