המסמך שכתבה שרה נתניהו ופורסם אמש (שלישי) במהדורה המרכזית נכתב לפני שש שנים, לפני מערכת הבחירות בשנת 2013. צריך לזכור את הרקע: בנט כובש את הבית היהודי ומקפיץ אותה בסקרים משישה מנדטים לכמעט 15, כל זאת על חשבון הליכוד שיורד מאוד בסקרים. על הרקע הזה, ובמקביל למכתב שפרסמנו, יש גם את אותן בקשות שהופנו למנכ"ל וואלה, אילן ישועה.

המסמכים האלה עברו כמה ידיים, בין היתר כדי לטשטש את המקור האמיתי שלהם. אנחנו מבינים שנתניהו ישבה כנראה עם איש עסקים.

אנחנו התייחסנו למסמכים האלה כאילו תחקירנית שלנו מצאה אותם בפח האשפה בבית ראש הממשלה. כלומר התייחסנו רק למה שעולה מהמסמך עצמו, ומזה אתה מבין שהיה לפני והיה אחרי: בשורה הראשונה יש כמה נקודות חסרות - זאת אומרת שהיה כנראה איזה דוח קודם, איזושהי חוות דעת קודמת שהועברה לגברת נתניהו. המסמך בכתב ידה הוא בעצם תגובה לדוח, למסמך הקודם שהיא קיבלה.

בבלפור מכחישים מכל וכל. שרה נתניהו טוענת בתגובה שבעצם היא תדרכה עיתונאים, אבל למיטב הבנתי המסמך לא הוכן בעבור עיתונאים ולא הסתובב אצל עיתונאים. המידע שהגיע אלינו הוא שהגברת נתניהו פנתה לאיש עסקים מקורב והוא מטעמה או מיוזמתו העביר לה דוח של חוקר פרטי שנלקח כדי לחפש לכלוך על נפתלי בנט.

כשהדוח הזה, בין שהזמינה ובין שלא הזמינה, הוגש אליה, היא מאוד כעסה כי ראתה שהדוח חסר. למשל, אנחנו רואים שהיא מלינה: "למה לא כתבתם האם הוא פוטר מלשכת נתניהו?". ישאל השואל: הרי את יודעת אם הוא פוטר או לא פוטר מהלשכה. זה מסמך הטענות שלה. היא אומרת: "רבותיי, ביקשתי מכם חומר, עשיתם עבורה רשלנית. אפילו את הנקודות הברורות האלה לא ציינתם בדוח".

אומר זאת בעדינות: יש לנו התנסות לא טובה בעבודה עם משפחת נתניהו, בכל מה שקשור לדוברות שלהם. לפחות בסיפור משמעותי אחד קיבלתי תגובה שהורידה אותי מהסיפור, שאחר כך התברר כסיפור אמיתי ונכון. חששנו שתהיה הכחשה גורפת, עד כדי כך שיטענו שזה לא כתב היד שלה.

לכן, פנינו לגרפולוגית מוכרת שעובדת בבתי משפט וביקשנו ממנה להשוות את כתב היד הזה אל כתב יד שמצאנו בפרסום של רביב דרוקר לפני יותר מעשור, שגם פרסם מסמך בכתב ידה של שרה נתניהו. אותה גרפולוגית מומחית נתנה לנו דוח ראשוני שלפיו ככל הנראה מדובר באותו כתב יד. למחרת, כשכבר סגרנו תשלום והיא הייתה אמורה להעביר לנו את הדוח המלא, היא באה ואמרה: "אני מפחדת. אני מפחדת מתביעות". הייתי המום איך אשת מקצוע כל כך מפחדת לעשות את העבודה שהיא עושה כל יום בבתי המשפט בסכסוכים שהם לא פעם יצריים מאוד.

קשה להכחיש דבר כזה, לא מדובר פה באיזושהי שורה. מדובר פה במסמך בכתב היד של רעיית ראש הממשלה. הוא מאוד ברור ויש שיאמרו גם מאוד מאופיין. אנחנו רואים כאן את ההדגשה ורואים שבשורות מסוימות פתאום האותיות מאוד מאוד גדולות. אמרתי בזהירות בכתבה שלי שאפשר לרגע אפילו לעצום עיניים ולדמיין איך נשמעו הדברים כשהיא אמרה אותם או הטיחה אותם באותו איש שיחה שלה.