איילת שקד, שרת המשפטים וחברת הכנסת מהימין החדש, התייחסה הבוקר (ג') לדיווחים על הפסקת אש בין ישראל לחמאס. "אני מקווה מאוד שאין הפסקת אש, אחרי מה שהחמאס עשה הוא צריך להיענש בצורה אגרסיבית ביותר", אמרה חברת הקבינט לניב רסקין ב"חדשות הבוקר", "לא יכול להיות שנשלים עם העובדה שטילים פשוט מכוונים לעבר ערי המרכז והדרום ואנחנו נגיב בהפצצות על כמה מבנים. החמאס צריך לשלם מחיר כבד על התוקפנות שלו".

שקד התייחסה להשפעה המוגבלת שלה ושל בנט בקבינט, לדבריה. "בסוף אנחנו שתי אצבעות בקבינט ומי שמנהל את העניינים זה ראש הממשלה ושר הביטחון, שכרגע זה אותו אדם", אמרה שקד, "כחברי קבינט יש לנו יכולת מוגבלת לשנות, ראש הממשלה הוא שמכתיב את המהלכים. בנט כחבר קבינט בצוק איתן שם את תוכנית המנהרות על השולחן. אם בנט יקבל את תיק הביטחון הוא יוביל תפיסה של הכנעה והכרעה ולא של הכלה ותיקו".

מה זה אומר? להכניס חיילים לתוך עזה?
"לא, אין צורך להכניס חיילים לרצועה וגם לא לכבוש את עזה. צה"ל הוא הצבא הכי טוב ויצירתי בעולם, יש המון דברים שאפשר לעשות. נכון, אלה דברים שיובילו לתגובה קשה ואגרסיבית של החמאס, אבל עם ישראל הוא עם חזק ונדע לעמוד בזה ולגמור עם זה אחת ולתמיד. עם ישראל לא רוצה שירמסו את כבודו ויטרטרו אותו בלילות למקלטים. החמאס צריך לשקשק כשהוא מכוון רקטה לעבר ישראל וכרגע זה לא המצב. ברגע שנרתיע את החמאס, החמאס יידע שאיתנו לא מתעסקים וזה ייפסק".

את יושבת עם בנט בקבינט. הציבור שומע את האיומים והסיסמאות שלכם שלא קורה איתם כלום, זה מרגיש שהחמאס הוא שמוביל את העסק.
"אני מסכימה שהממשלה לא מספקת את הסחורה בנושא של החמאס. לא יכול להיות שבמשך שנה תושבי עוטף עזה סובלים מבלונים, עפיפונים ופיגועים. אני חושבת שצריך להתייחס לעפיפוני הנפץ והבלונים על היישובים בעוטף בדיוק כמו ליישובים במרכז, לא צריך להיות הבדל. ברגע שמשלימים עם העפיפונים אז משלימים גם עם טילים על תל אביב, היה צריך לנהוג ביד הכי קשה שיש נגד העפיפונים האלה".

למה לא קמתם ועזבתם את הממשלה?
"אנחנו לא מחזיקים בתיקים הביטחוניים. בסוף אני שרת המשפטים ובנט שר החינוך ויש לנו המון עבודה. מי שמנהל את המדיניות הביטחונית זה ראש הממשלה ושר הביטחון. אנחנו מתמודדים עם ארגוני טרור שהם חלשים יחסית אלינו, יש לנו באמת את הצבא כמעט הכי חזק בעולם ואנחנו יכולים לעשות כל כך הרבה דברים. בגלל שאני חברת קבינט אני לא רוצה לתת דוגמאות ספציפיות, אבל תאמין לי שאפשר להכאיב להם מאוד מבלי להיכנס לרצועה".

אתמול הוצאת הודעה שהימין החדש בשום אופן לא תשב בממשלה בראשות גנץ.
"תראה איזה ציניות. אתמול תוך כדי לחימה מטה הליכוד שלח הודעות שקריות נגדנו כאילו נשב בממשלה עם גנץ. למה נגדנו? כי אנחנו אלטרנטיבה ימנית, ימין אמיתי. כמה נמוך הם יורדים. אנחנו מגישים היום תלונה לוועדת הבחירות ואני מבהירה כאן שאנחנו מפלגת ימין ונמליץ רק על נתניהו, עם כל הביקורת שיש לנו עליו. אני לא חושבת שגנץ יכול להיות ראש ממשלה במדינת ישראל".

למה אתם לא מוכנים לשבת איתו?
"ראשית, גנץ הוא איש שמאל ואנחנו מפלגת ימין, לא נשב בממשלה בראשות השמאל. שנית, אין לו שום ניסיון פוליטי, הוא היה רמטכ"ל שלא חתר לניצחון ואחר כך כשהוא עבר למגזר הפרטי הוא נכשל. כדי להיות ראש ממשלה אתה צריך יכולות מאוד גבוהות וגם ניסיון פוליטי, אם הוא רוצה להיכנס לפוליטיקה שיתכבד ויעשה כמה תפקידים כשר ואחר כך אם ירצה שיתמודד לראשות הממשלה".

לסיום, שבועיים לבחירות ואתם לא מתרוממים בסקרים, שלפיהם יש לכם חמישה-שישה מנדטים בלבד. מאכזב?
"בוודאי שזה מאכזב אבל אנחנו עובדים מאוד קשה ואני מאמינה שהציבור מעריך פוליטיקאים שעובדים, עושים ומשנים. אני בטוחה שנצליח".