הערב בשעה 19:00 ייפגשו נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו, ופרטי "עסקת המאה" יתפרסמו לראשונה. אתמול (שני) נפגשו בנפרד נתניהו ויושב ראש כחול לבן בני גנץ עם טראמפ. אחרי פגישתם, הצהיר גנץ באופן פומבי כי יתמוך בתוכנית ויפעל לקידומה מיד אחרי הבחירות. במקביל, הבוקר תיערך במליאת הכנסת ההצבעה על הקמת הוועדה שתדון בבקשת החסינות של ראש הממשלה.

שר התיירות יריב לוין, בראיון מהבלייר האוס בוושינגטון, תקף את גנץ על העיסוק שלו בדיוני החסינות במקום בתוכנית המדינית: "מצד אחד רואים את ראש הממשלה עומד לצד נשיא ארצות הברית ומביא לישראל הישגים חסרי תקדים, ומצד שני את גנץ וחברי כחול לבן מנהלים בכנסת דיונים על הקמת ועדות ערב בחירות. נדמה לי שברור מי עוסק במדינאות ועושה היסטוריה ומי מתעסק בפוליטיקה קטנה ועלובה".

לוין שלל את הטענה כי מועד פרסום התוכנית נובע ממניעים פוליטיים: "מדובר באירוע מדיני היסטורי בעל חשיבות עצומה", טען לוין, "פרטי התוכנית עדיין לא נסגרו אבל כבר עכשיו אין ספק שהיא שונה לחלוטין מכל מה שהכרנו לאורך שנים ארוכות. הרבה מאוד מהדברים שטענו ועמדנו עליהם ושראש הממשלה נתניהו התייצב אל מול העולם כולו והתעקש עליהם, עתידים לקבל הכרה אמריקאית ולהיות חלק מהתוכנית הזאת".

השר הסביר מדוע בליכוד יחרימו את ההצבעה על הקמת ועדת החסינות: "לא נשתתף בקרקס המביש והלא מכובד שמתקיים בכנסת", הודיע לוין, "אין מקום להיות חלק מדבר שפוגע בכל העקרונות הבסיסיים שעל פיהם הכנסת פעלה לאורך שנים ארוכות, וגם כי בעוד שבכחול לבן מתעסקים בזה, אנחנו מתעסקים בדברים החשובים באמת כאן בוושינגטון. צריך להתעסק בתוכנית שתבטיח את הביטחון שלנו, ולא ברדיפה אישית מבישה כפי שבוחרים גנץ וחבריו מכחול לבן לעשות".

בני גנץ ודונלד טראמפ (צילום: אלעד מלכה)
בני גנץ ודונלד טראמפ | צילום: אלעד מלכה

חבר הכנסת מאיר כהן מכחול לבן, הגיב לדבריו של השר: "לוין להוט בתעלולי בחירות והצטרף לקרקס", תקף כהן, "צריך להזכיר ללוין שמי שביקש את החסינות מהכנסת זה ראש הממשלה, ובינתיים הוא עושה הכל כדי שלא נקיים את דיוני החסינות. היום בשעה 11:00 נאשר את הוועדה. אם נתניהו לא יגיע לארץ מחר או מחרתיים לא נקיים את דיוני החסינות בימים האלה, אנחנו נותנים לו את כל הזמן בשקיפות ובהגינות".

כהן הצהיר כי כחול לבן תתמוך באופן מלא בעסקת המאה: "היום תפורסם התוכנית ואנחנו מתייחסים אליה בכובד ראש. אצלנו אלה לא תעלולי בחירות, אנחנו לא מדברים ומאחורי הגב גורמים לכך שמחזירים את צופר ונהריים כמו שנתניהו עשה. אנחנו מתייחסים לסיפור הזה ברצינות, תמיד נשמר את הבקעה שהיא הגבול המזרחי של מדינת ישראל. לא נוותר עליה. מי שיוביל את התוכנית המצויינת הזאת ויישם אותה יהיה בני גנץ ולא ראש ממשלה שיושב על ספסל הנאשמים".

לשאלה האם כחול לבן תתמוך גם בסיפוח כל היישובים ביהודה ושומרון השיב כהן: "כחול לבן תהיה בעד תוכנית המאה כפי שתתפרסם היום. את הפרטים הקטנים אף אחד עוד לא יודע, נשמע ונתייחס לזה. נדאג לכך שגושי ההתיישבות וירושלים יהיו שלנו ושלא תהיה למדינה הפלסטינית גבול עם שום מדינה ערבית. התוכנית הזאת טובה למדינת היהודים ואנחנו נאמץ אותה, אבל נעשה זאת בעוד ארבעה שבועות".