יפה יששכר, אמה של נעמה שנמצאת בכלא הרוסי מעל 200 ימים, לא הורשתה אתמול (שלישי) לפגוש אותה על אף אישור בית המשפט במוסקבה. למרות מאמציהם של עורכי הדין מטעמה של יששכר הנהלת בית הסוהר בו כלואה נעמה סירבה לאפשר את קיום הפגישה ואף הוחלט שלא להתיר את בקשת יששכר לקיום שיחות טלפון.

יששכר סיפרה בדמעות ב"חדשות הבוקר" על הנסיבות שהובילו לביטול הפגישה: "בית המשפט אישר לי לראות אותה אחרי שעורכת הדין התעמתה עם השופט במשך שעה. השופט אמר, 'אתם עושים יותר מדי רעש', אבל היא אמרה שאני האמא ושמותר לי שני ביקורים. לא הייתה לשופט ברירה, הוא נתן את הביקור, אבל בכלא חסמו אותי. הם לא רצו שאראה אותה כי הקונסולית ראתה אותה וזה היה על חשבוני. זה לא הגיוני, דיפלומט זה דיפלומט, והביקורים שלי זה הביקורים שלי. כלום לא עזר, הם אמרו שהיו לה שני ביקורים".

ובהמשך, גם חסמו את האפשרות שתדברו טלפונית.
"אתמול נודע לי באופן חד משמעי שהיא לא תקבל יותר שיחות טלפון. השופט אישר שיחות טלפון, אבל אמר שזה תלוי בכלא. בכלא אומרים שגם אם נדבר באנגלית, אין שם מתורגמן שיבין על מה אנחנו מדברות, אז גם טלפון לא. כל פעם זה מחמיר. הכנסתי לה בגדים וגרמו לי לגזור את כל השרוכים של המכנסיים ושל הקפוצ'ון, לא יודעת איך היא תלבש את זה. שלג בחוץ".

הצלחת להעביר לה מכתב?
"בכלא ראו שאני בסערת רגשות ואמרו שאני יכולה לכתוב לה פתק. בדרך כלל כשאני משאירה לה פתק זה לוקח שלושה ימים, ביקשתי מהמתורגמנית שתכתוב ברוסית כדי שהצנזורה תעבור מהר. כתבתי לה שאני מקווה שהיא לא מאוכזבת, שתרים את הראש גבוה, שכל העם מאחוריה ושאנחנו נוציא אותה. אני כל פעם כותבת לה, 'אנחנו נוציא אותך, אנחנו נוציא אותך', והיא עדיין שם. אני חייבת שראש הממשלה יוציא אותה מפה, אני יודעת שהמדינה כן יכולה לתת להם את מה שהם דורשים. לא מכירה דרך אחרת".