תורים ארוכים נרשמו הלילה בערים החרדיות מצד משפחות שביקשו לקנות כמויות גדולות של כלים חד פעמיים ולחסוך כסף רב, לפני ההתייקרות הבוקר (שני) במחירי המוצרים החד פעמיים. שר האוצר אביגדור ליברמן פרסם אתמול תמונה שלו שוטף כלים ושלח מסר עוקצני כלפי החרדים. "אין צורך להמתין בתורים ארוכים ולהסתער על החד פעמי, צריך רק להצטייד בנוזל כלים רב פעמי", כתב ליברמן בטוויטר.

העיתונאי חיים לוינסון התייחס לכך בפאנל "חדשות הבוקר". "ליברמן זה בושה. גם אם המטרה היא לצמצם את הפלסטיק, מה שליברמן עושה זה התרסה כלפי הציבור החרדי", תקף לוינסון, "כשמעלים תמונות מאיזו ישיבה בבני ברק, הוא מעלה ציוץ 'תקנו מדיח'. הוא לא מנסה להסביר לציבור, הוא רוצה את הקטטה הזאת. זה מכוער".

"ראיתי את התמונה שלו שוטף כלים. בוא, ליברמן, יש לך צי של משרתות 40 שנה. לא שטפת כלי אחד בחיים שלך. תפסיק, זה גועל נפש", קרא לוינסון, "מה זה נותן לך? אני מכיר את אורח החיים בבית משפחת ליברמן בנוקדים, את הדירה ליד ואת המסיבות. זה לא מגעיל אותך הדבר הזה? על מי אתה צוחק? על אנשים שהשתמשו בחד פעמי ועכשיו צריכים לעשות שינוי? עליהם אתה צוחק? מה זה נותן?".

לוינסון התייחס גם לזינוק במחירי הדיור בשנה החולפת ולתוכנית הממשלתית החדשה לטיפול במשבר: "יש משהו מרתיח מאוד בתוכנית הזאת שכל כולה מס על האזרחים. אתם, הממשלה, שאמורה לייצר את יחידות הדיור - איפה אתם מתייעלים? בישראל נולדים 180 אלף ילדים בשנה, זאת אומרת שבתוך 20-25 שנה אתם צריכים 70 אלף דירות ואפילו קצת יותר. איך תעמדו ביעד הזה? צריך שמישהו במדינה ישלם על זה בראש שלו, לא להשית מס על האזרחים בגלל חוסר התפקוד של מוסדות התכנון. זה מטריף אותי".