נעמה יששכר שוחררה הבוקר (חמישי) מבית הכלא ברוסיה, כך לפי דיווחים בכלי התקשורת הרוסים. יששכר תיפגש עם אמה יפה ובשעות הערב תשוב ארצה במטוסו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. זאת, אחרי שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין אישר את בקשת החנינה שלה, אחרי עשרה חודשים ארוכים בכלא הרוסי.

בן דודה של יששכר, גל שלום כהן וחברתה הטובה, קרן תמרי, התבשרו על שחרורה מהכלא באולפן "חדשות הבוקר" והתקשו לעצור את הדמעות. "אני רק רוצה לראות אותה ולחבק אותה", פרצה תמרי בבכי.

שלום כהן סיפר על ההתרגשות הגדולה לקראת חזרתה, ומנגד, החשש מפני ההתאקלמות שמצפה לה עם שובה: "אני בהתרגשות שיא ומרשה לעצמי לשמוח, אבל העבודה שלנו לא נגמרה", אמר שלום כהן, "תהיה התאקלמות קשה. עדיין צריך לשמור עליה, להגן עליה ולווסת את הנחיתה שלה. אני שמח שהכלא נגמר, שהסבל נגמר ושאנחנו צועדים לתוך משהו יותר אופטימי".

שלום כהן אמר שבכוונת המשפחה לגונן על יששכר מפני הביקורת שתישמע עליה: "הטוקבקים והביקורות התחילו כבר, אלה דברים שאנחנו מתכוננים לקראתם", סיפר שלום כהן, "אנחנו מתמודדים איתם כבר עשרה חודשים. יש לנו את התשובות לכל הדברים האלה, אנחנו יודעים מי זאת נעמה. יש דברים שאנחנו לא יודעים ונדע רק כשהיא תגיע לפה ותספר את הסיפור מנקודת מבטה. חשוב לנו לשמור עליה, להיות שם בשבילה ולספק לה את רשת ההגנה הזאת. נמשיך להילחם כדי לשמור עליה ולתת לה את המרחב המוגן להתאקלם".

"התכנון הוא לזרום איתה, לראות באיזה מצב היא ומה היא צריכה", סיפרה קרן תמרי, חברתה הטובה, "התרגשתי לראות אותה מחייכת וצוחקת בפגישה עם פעילת זכויות האדם, אבל אנחנו לא באמת יודעים מה קורה לה בפנים ואם החיוכים הם רק מול המצלמות. אנחנו רוצים לתת לה את המקום להגיד לנו מה היא צריכה. אחותה ליעד סידרה כבר את החדר של נעמה, קנתה לה פיג'מה ושמה לה שוקולדים על המיטה, הכל מוכן לה כמו בבית מלון".

גל, אתה מתכוון לשאול את נעמה מה באמת קרה שם עם הסמים?
"זה לא מעניין אותי, זה לא אישיו מבחינתי. אין לי ביקורת עליה בכלל. אני יודע שלא הייתה שם מטרה להבריח ולסחור, זאת סתם הייתה עילה כדי לתפוס אותה. אני כן סקרן לשמוע על התנאים, איך החזיקו אותה שם ואיך היא החזיקה מעמד והצליחה לחייך. היא הוכיחה לנו כמה היא חזקה ואני מחכה לשמוע את הסיפור מהצד שלה. יש הרבה דברים שאנחנו לא יודעים ושהיא לא יכולה לדבר עליהם מתוך הכלא".

מה תגיד לאלה שטוענים שהמדינה לא הייתה צריכה להתגייס לעזרתה, בגלל שתפסו אותה עם סמים?
"הקולות האלה תמיד יהיו קיימים, הקולות הפחות טובים, אבל אני בוחר להסתכל על הקולות הטובים ועל האהבה. זה הזוי ומדהים, אנשים שלא מכירים את נעמה רואים אותה כאילו היא שלהם, כאילו היא משפחה. אני יודע מי זאת בת דודה שלי, אני יודע שהיא לא סוחרת סמים ושלא הייתה לה שום כוונה לעשות את הדברים האלה, אז אני בוחר שלא להתייחס לזה. זו הדרך של אנשים להתמודד עם הרוע".

קרן, את חושבת שאחרי שהכל יגמר, נעמה תהיה מסוגלת להגיד, 'מצטערת על הטעות שעשיתי'?
"הסיפור הזה כל כך גדול ומסובך, כן היה, לא היה, סימנו אותה שם, עדיין לא ברור. אני בטוחה במיליון אחוז שנעמה תדע לקחת אחריות ולהודות אם היא עשתה טעות, היא קסם של בן אדם ומלאה בהודיה לכל מי שעזר לה".