בין הצילומים ל"מאסטר שף" לעבודה הקשה במסעדה, השף חיים כהן דואג לפנות זמן גם להתנדב. בליל הסדר האחרון הוא הזמין ניצולי שואה למסעדה שלו והכין להם ארוחת חג, ואפילו דאג להחזיר אותם הביתה באותו הערב. לאחרונה הוא ערך בהתנדבות מלאה ספר מתכונים דיגיטלי, שאת המתכונים שלו כתבו אסירים משוחררים.

הספר הוא חלק ממסגרת תוכנית השיקום של "הרשות לשיקום האסיר". הוא מהווה חלק מקמפיין "מאמינים בהזדמנות שנייה" שמטרתו לעורר את המודעות לקושי החברתי והכלכלי של האסירים המשוחררים להשתלב בחברה. "כשאני מגיע לכלא, אני אומר שאני לא רוצה לפגוש עברייני מין, אנשים שפגעו בנשים או רצחו ילדים", סיפר אתמול (ראשון) כהן לניב רסקין, "אבל מצד אחד אתה פוגש פושעים ומצד שני הם בני אדם".

_OBJ

"זאת המתנה שלהם ליום העצמאות", שיתף כהן. "הספר הוא פרויקט גמר של סטודנטים מבית הספר לתקשורת של אוניברסיטת אריאל. במסגרתו נבחרו 14 מתכונים של אסירים משוקמים, משתקמים ואנשי צוות. נכון יהיה להפנים שלמרות כל האנטי שיש לנו אליהם, הם בסוף צריכים לחזור אלינו לחברה. צריך לעשות הכל כדי שהם לא יחזרו חזרה לכלא".

יש בספר מתכון מיוחד שתפס אותך?
"בביקור שלי בבתי הכלא ראיתי אותם מבשלים. אין להם סכינים, הכל זה מקופסאות שימורים. זה אלתורים על אלתורים, אבל יש דברים מקסימים".