איום השביתה בנתב"ג: האם שדה התעופה יושבת בסוף השבוע? עשרות אלפי ישראלים שאמורים לטוס או לנחות בארץ, נותרו כרגע ללא מענה. הערכות מדברות על למעלה מ-25 אלף בני אדם שנמצאים בחוסר וודאות בשלב זה. במקביל למגעים מול משרדי הממשלה על ביטול השביתה, בנמל התעופה כבר נערכים לקליטת אלפי נוסעים, שעלולים למצוא עצמם תקועים בשדה במהלך סוף השבוע.

ב"חדשות הבוקר" קיימו ראיון עם עופר לפלר, דובר רשות שדות התעופה, שעדכן מנתב"ג במצב העניינים: "המגעים מתקיימים מול וועד העובדים, אני אופטימי שימצא פיתרון ואנחנו מקווים שהשביתה לא תתקיים", ציין דובר הרשות והוסיף: "במידה ונראה ששביתה מתקיימת, אז אין לציבור מה לבוא לשדה. תמונות של פליטים לא יהיו כאן, הפגיעה בנוסעים תצטמצם. הכנו מזרונים, שמיכות ואוכל". הרקע לאיום השביתה הוא מאבק של הנהלת רשות שדות התעופה מול הרשויות המקומיות הסמוכות, כשנשאלת השאלה מדוע הציבור תקוע באמצע. "ביקשנו לדחות את הוועדה לאחרי הבחירות המוניציפליות", התייחס לכך דובר הרשות, " אבל כנראה שלמשרד הפנים נוח לנהל מאבק על חשבון ציבור הנוסעים".

מי שנמצאים במצב הבעייתי ביותר, הם נוסעי טיסות הלואו קוסט. זיו רוזן, מנכ"ל חברת "גוליבר", התייחס לכך באולפן: "חברות הלואו קוסט פחות גמישות אבל החברות סדירות מנסות למצוא פתרון. אנחנו מנסים לדחות או להקדים טיסות ללא תוספת תשלום, אבל החברות עוד מנסות להבין לאן זה הולך. יש ציפייה שהשביתה לא תהיה, אין ספק ש-25 אלף איש הולכים להיפגע. זו לא שביתת מחאה של שעתיים, הצעד הזה קיצוני".

גונן שמר, שאמור לטוס בשבת לבוקרשט, סיפר: "יש לנו בשבת טיסה לטיול חברים שתוכנן זמן רב. ביטלנו עבודה, לקחנו בייביסיטר ובסוף אנחנו באוויר. יש חברים שזו הטיסה הראשונה שלהם בחיים. אני לא מבין למה לפגוע באזרחים שצריכים לנסוע לחו"ל".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, א'-ה' ב-7:00, ערוץ 12