היום (ראשון) אחר הצהריים תושבע ממשלת בנט-לפיד, זאת אם לא יהיו הפתעות של הרגע האחרון. נפתלי בנט צפוי להיכנס לתפקיד ראש הממשלה, יחד עם 26 שרים שיושבעו הערב לתפקידם. אם הממשלה תשרוד את ההצבעה על הקמתה, בנימין נתניהו ייפרד מתואר ראש הממשלה אחרי 12 שנים רצופות בשלטון.

מפלגת יש עתיד, שהיושב ראש שלה לפיד צפוי לכהן כשר החוץ וב-2023 להחליף את בנט בתפקיד ראש הממשלה, תקבל בממשלה הזו שבעה תיקים בסך הכל, זאת על אף שמדובר במפלגה הגדולה בממשלה. תיקי הכלכלה, הרווחה, התיירות, האנרגיה, המודיעין והשוויון החברתי - יש הטוענים שחברי יש עתיד נותרו עם המשרדים הפחות נחשבים ומשפיעים.

"אולי נתנו יותר מדי", הודה שר המודיעין המיועד, אלעזר שטרן, בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר", "אבל, נתנו כדי להביא בשורה. אני לא שופט את החברים שניהלו את המשא ומתן כיוון שהם באמת הצליחו, עשו את הבלתי ייאמן. האם חלקים מאיתנו חושבים שהם היו יכולים לעשות יותר או לקבל תיקים גדולים יותר? כנראה שכן".

"לפיד יכול היה להיות ראש ממשלה והוא ויתר על זה כיוון שהייתה פה מטרה גדולה", המשיך שטרן, "אנחנו חלק מהמחירים האלה. בעיניי זה בסדר גמור".

יאיר לפיד (צילום: Olivier Fitoussi Flash90)
ויתר יותר מדי? יאיר לפיד | צילום: Olivier Fitoussi Flash90

שטרן התייחס לאפשרות כי בליכוד מכינים הפתעה לרגע האמת וכי יסכלו ברגע האחרון את הקמת הממשלה: "חלק מהבעיה שנוצרה כאן זה שתרבות הבלת"מים והעריקים נהייתה דבר שאנחנו מקבלים אותו כחלק מהחיים. זאת ממשלה קשה, 61, אבל זה החלפת שלטון, תקווה חדשה. אני פוגש חבר'ה ליכודניקים וחרדים שתולים הרבה תקוות בממשלה הזאת. מקווה שנעמוד בציפיות. חבל שהפתעות הן חלק מהתרבות שלנו".

המטרה של הממשלה הזאת היא להוציא את נתניהו, אבל מה יקרה ביום שאחרי? זה יעבוד לאורך זמן?
"המטרה הראשית שלנו בלהזיז את נתניהו היא לא מטרה אישית אלא התרבות שנוצרה כאן, שאתה שם בן אדם לפני מדינה. מקווה שתהיה תרבות של חיבוק ושל אחדות. מה משותף בין מתן כהנא לניצן הורוביץ בנושא דת ומדינה? שני קצוות. אבל, הצלחנו למצוא קווים משותפים וגם בנושא הזה נביא בשורות. האם נעשה הסכם שלום עם הפלסטינים? האם תחול ריבונות? כנראה שלא בממשלה הזאת".

יכול להיות שהמינוי שלך לשר המודיעין הוא זמני, ואתה מכוון בכלל לתפקיד יושב ראש הסוכנות היהודית?
"ליושב ראש הסוכנות יש ועדה, לא פוליטיקאים מחליטים על זה. זה יוצר דילמה קשה מאוד בין שרות בממשלה לבין אחריות כלפי העם היהודי. אם הוועדה הזאת תמצא אותי מתאים, זאת אחלה דילמה ואנחנו נכריע בזה. נראה בזה גם מחמאה. מאמין שאהיה שמה".