גילי שושן, השחקן והמוזיקאי שגילם את יששכר בסדרה הפוך לפני יותר מ-20 שנה וחזר מאז בתשובה, נדבק בנגיף הקורונה ואיתו גם אשתו ובתו בת החמש. ב"חדשות הבוקר" סיפר שושן איך על אף אמצעי הזהירות המחמירים שבהם נקט, נדבק במחלה.

"היינו צריכים להגיע להרצאה שלי ברחובות ולהיפגש עם אחד מחברי הנפש הכי קרובים שלי שחוגג יום הולדת בפורים", שיחזר שושן, "אנחנו לא מתראים כמעט כל השנה, אבל נפגשים ביום ההולדת שלו. זה דבר שאנחנו לא מפסידים. ממש רציתי ללכת, אשתי מאוד פחדה אז אמרתי לה, 'ניקח נהג פרטי בטרנזיט וכך נעקוף את כל המכשולים של הרכבות והאוטובוסים'. לא ניגע בעמוד שמישהו אחר נגע בו, לא נעמוד בטרמפיאדה ולא נשב על מושב שמישהו אחר ישב עליו".

כמה עלתה הנסיעה הזאת?
"כמעט 1000 שקל, כמו כרטיס טיסה קטן. נהג הטרנזיט הביא אותנו עד לתל אביב, ומסתבר שהנהג עצמו היה חולה בקורונה. הוא כמובן לא ידע מזה, לא היה לו שום מושג שהוא חולה. היינו שלוש וחצי שעות בתוך הטרנזיט עם שישה ילדים. אחרי שבוע התקשרו אלינו ממשרד הבריאות".

עד כמה השיחה הזו הלחיצה אותך?
"זה היה מלחיץ ברמות על. אמרו לנו שהנהג נמצא חולה. זה היה ממש בהתחלה, לא ידענו כלום על הנגיף, היינו בהלם טוטאלי. אמרו לנו להיכנס לבידוד וכך עשינו, וכבר אחרי יום התחלתי להרגיש חום. בדיוק שבוע אחרי שפגשתי אותו, כמו בספרים. גם לאשתי התפרץ חום ושיעול ואז התקשרנו למד"א. שלחו אלינו 'אסטרונאוט' שבדק אותנו ולצערי נמצאנו עם הנגיף".

גילי שושן (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
באדיבות טליסמה הפקות, יוצר: שמואל חיימוביץ' | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

אחת מבנותייך נדבקה גם כן, ואתם בבידוד ביתי עם שאר ילדיכם בגלל שאין לכם אצל מי לשים אותם.
"לגמרי, אנחנו בתוך פצצה מתקתקת. משרד הבריאות חשב שהאופציה הכי טובה בשבילנו זה פשוט להישאר בבית. הילדה הקטנה בת החמש אכן נדבקה, אי אפשר לדעת אם זה מאותה הנסיעה עם הנהג או ממני ומאשתי. אנחנו מנסים לעשות מה שאפשר כדי לא לראות את הילדים, אבל זה בלתי אפשרי לא לראות אותם לגמרי כי שניים מהם בני חמש".

יש לך הסבר למה במגזר החרדי עדיין רואים שיש התקהלויות ופחות מצייתים להוראות?
"אני בן אדם פרטי ולא מייצג אף אחד, אינני דובר של החברה החרדית. בקהילה בצפת שבה אני מתגורר הרב סגר מיידית את בית הכנסת. אין לנו לא מקווה ולא בית כנסת ואנשים לא באים להתפלל. החברה החרדית מושתתת על אחדות ושיתוף, זה דבר שלבן אדם רגיל ומודרני קשה להבין אותו. אלו חיים שלמים שמושתים על הביחד, על התפילה במניין, ולכן לבן אדם כזה יש פחדים מלא להתפלל ביחד".

אתה אומר שהם מתקשים לעצור לרגע את הביחד ולהבין שיש משהו שהוא הרבה יותר גדול מזה?
"נכון. יש כאלה שלוקח להם קצת זמן להבין את זה. כמו שבכל כיתה יש את האחד שרץ 60 מטר בשלוש שניות כי הוא נולד בשביל זה ואחד שייקח מורה פרטי בשביל לרוץ את ה-60 מטר האלה, אז גם במקרה הזה לוקח זמן להבין".

איך אתה מרגיש היום?
"ברוך השם מרגיש בסדר ומשתדל לשמור על רוח נכון. אני מתחנן שמי ששומע אותי ייקח את הזמן כדי לנקות את הלב. כל המקום של הימני, שמאלני, חרדי, חילוני, זה פשוט גנון. חיידקים ונגיפים לא יכולים לחיות על רקמה אנושית שהיא ביחד, שהיא אחים. אם אתם מרגישים בלב משהו על איזושהי מגזר או בן אדם, לנקות את זה. רק אהבה ואמונה תנצח".