כ-183 תלמידים ו-20 אנשי צוות נדבקו בקורונה בימים האחרונים בהתפרצות החדשה ובמשרד הבריאות הוציאו המלצה לחסן את בני הנוער בגילאי 12-15. עם זאת, מספר המתחסנים בגילאים האלה נמוך מאוד ועומד על 10% בלבד. זאת, כשבמלאי החיסונים בישראל עוד מיליון וחצי מנות חיסון שתוקפן יפוג בסוף חודש יולי.

לפי ההערכות, ללא אחוזי התחסנות גבוהים בקרב בני ה-12-15, לא יהיה ניתן למגר את התפשטות הווריאנט ההודי שנחשב למדבק מאוד. בקופות החולים נערכים להעלאת קמפיינים בדיגיטל כדי לעודד התחסנות בקרב הנוער. ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע אתמול (שלישי) כי בכוונתו להקים מחדש את קבינט הקורונה ולהשיב את חובת עטיית המסיכות בנמל התעופה, וכן שב וחזר על ההמלצה לחסן ילדים ובני נוער.

שרת האנרגיה, קארין אלהרר, התייחסה ב"חדשות הבוקר" להתפשטות הווריאנט ההודי בארץ. "הקורונה לימדה אותנו שזה תמיד מתחיל בקטן והופך להיות משהו עצום", הזכירה אלהרר, "אנחנו לא רוצים להגיע למצבים קיצוניים ולכן עדיף לנקוט במשנה זהירות. אף אחד לא רוצה לחזור למצב של סגרים חלילה, סגירת נתב"ג או הגבלות משמעותיות".

"ראש הממשלה עשה מעשה מנהיגותי, הלך ודיבר עם כולם ועשה זאת בשקיפות", המשיכה אלהרר, "הוא לא מסתיר שום דבר ולא פועל במחשכים. מעדיפה ראש ממשלה שפועל ביתר בעניין הזה, מאשר ראש ממשלה שאומר 'יהיה בסדר'. ראינו לאן זה הוביל אותנו".

מעט מאוד ילדים ונוער התחסנו. איך תשכנעו אותם?
"אני לא מתחום הרפואה, לא יודעת את הבעד והנגד, ההורים הם שיחליטו האם הם רוצים לחסן את ילדיהם או לא. זאת החלטה משמעותית, זה חיסון חדש. אני מבינה שאין בו סכנה, ועדיין אני לא חושבת שצריכים לבוא באיזושהי עמדה של חובת חיסון. צריך לשכנע. גם למבוגרים לא הייתה חובת התחסנות, אמרו שצריך וכדאי והייתה נהירה. הקורונה דעכה, ראינו שאפשר לחיות בלי - עכשיו יש מצב חדש, נלמד אותו ונתקדם".

במקביל לענייני הקורונה, הממשלה החדשה מתמודדת עם משבר ראשון ומשמעותי סביב החוק לאיסור איחוד משפחות. על אף הניסיונות למצוא פתרון עם חברי הכנסת מרע"ם ומרצ שלא מתכוונים לתמוך בחוק, כרגע נראה שלקואליציה אין רוב - ובאופוזיציה לא מתכוונים לתת את האצבעות כדי שהחוק יעבור.

"האופוזיציה שכחו את התפקיד שלהם. הם לא מענישים אותי ואת חבריי, אלא הם יפגעו בביטחון המדינה", טענה שרת האנרגיה, "זה מדהים בעיניי, זה חוסר מנהיגות. הכל בשביל תרגילי אופוזיציה. ישבתי באופוזיציה שנים רבות, ותמיד כשביטחון המדינה היה על הכף הצבענו בעד ביטחון המדינה. זאת בושה, לא יודעת איך הם חיים עם עצמם. נעשה כל מאמץ, אבל אם חלילה לא נגיע להסכמות - זה יהיה על הראש שלהם".

אולי הייתם צריכים לחשוב פעמיים לפני שהקמתם ממשלה עם רע"ם?
"אני מבינה שקשה מאוד לאופוזיציה שיש מישהו אחר בשלטון. אין מה לעשות, ערביי ישראל הם חלק ממדינת ישראל. כשהייתי באופוזיציה לא העלתי בדעתי לפעול נגד הממשלה בצורה כל כך בוטה, באופן שפוגע באזרחים. זה לא קשור למי בשלטון".