לראשונה, כתב אישום הוגש נגד חולה קורונה שהפר בידוד ביודעין, ימים ספורים אחרי שאובחן במחלה, ויצא למסיבה. הצעיר מואשם בעבירה של הפצת מחלה במזיד שהעונש המקסימלי עליה עלול להגיע לשבע שנות מאסר.

מאיר חדד, אחיו של הנאשם, יצא להגנתו ואמר כי הנאשם השיג אישור רפואי שהתיר לו לצאת מהבית. "היה לו אישור רפואי מהרופאה שהוא לא חולה קורונה ושהוא יכול לצאת החוצה", טען חדד ב"חדשות הבוקר", "יום למחרת הוא בא לתחנת המשטרה בקריית מלאכי עם האישור. האישור בתוקף והוא נמצא בתיק הרפואי".

עורך הדין שרון וקנין המייצג את הצעיר הסביר: "הנאשם חש בתסמינים שמאפיינים את הנגיף ב-20 לחודש והבדיקה נעשתה ב-24 לחודש, אלא שבחודש יולי התקנות אמרו שכעבור עשרה ימים ללא תסמינים רופא המשפחה יכול להוציא אותך מהבידוד. ב-1 באוקטובר פנה הנאשם לרופאה בקופת החולים, היא אמרה לו שזה עדיין מוקדם אבל שמחר הוא יכול לצאת".

אבל הוא לא חיכה למחר וב-23:00 באותו היום יצא למסיבה.
"הוא יצא בחצות הלילה, לפי טענת המשטרה זה 23:00. הנאשם נצפה במסיבה שהמשטרה קוראת לה מסיבת טבע, אבל היא רחוקה מלהיות מסיבת טבע. זאת הייתה מסיבת יום הולדת שהשתתפו בה פחות מ-20 אנשים".

ועדיין, מה בוער לחולה קורונה לצאת למסיבה שישה ימים אחרי שאובחן?
"הרופאה היא בסוף הסמכות העליונה. היא אמרה לו שהיום זה מוקדם, אבל מחר הוא יכול לצאת. האישור הרפואי נמצא בתיק החקירה ובידי הפרקליטות. בדיון בבית המשפט הפרקליט לא הכחיש שזה בדיוק מה שאמרה הרופאה, ולראיה בית משפט השלום בבאר שבע דחה את בקשת הפרקליטות ושיחרר אותו מכל תנאי".

הוא שיחרר אותו ממעצר, אבל יש כתב אישום והוא עומד למשפט.
"הוגש נגדו כתב אישום שינוהל בשנה הקרובה ובסופו של יום, הוא יכול להיות מזוכה".

סנ"צ זיו שגיב, ראש מחלקת חקירות במשטרת ישראל, התייחס למקרה: "אנחנו השוטרים אוכפים מסביב לשעון, ימים ולילות, שבתות וחגים, ובכל מקרה שרואים עבירה חוקרים ומטפלים. יש מקרים שניתן להסתפק בקנס, אבל יש מקרים שהדעת לא סובלת ולא ניתן להתעלם ולעצום עיניים. זה מסוג המקרים שהחלטנו כמשטרה לטפל במלוא חומרת הדין".

"ישנו אדם שיצא מהבית למסיבה, כשעל פי חוות דעת רפואית עדיין לא היה מורשה לצאת מהבית", המשיך סנ"צ שגיב, "הוא היה עלול להדביק אחרים. העבירה היא סעיף 218 לחוק העונשין, הפצת מחלה. התיק יתברר בבית המשפט".