נגיף הקורונה ממשיך לגבות מאות קורבנות באיטליה מדי יום: ביממה האחרונה מתו 475 איש מהמחלה ומניין המתים במדינה עומד על 2,978 בני אדם, כשמספר הנדבקים הוא מעל 35 אלף. ד"ר עדי וייס-פינק, רופאת ילדים מאיטליה שבתקופה האחרונה חוזרת ומזהירה את הישראלים מפני מה שעלול לקרות אם לא יישמעו להנחיות משרד הבריאות, דיווחה על המשבר החמור שלא נראה קרוב לסיום.

"קמתי לבוקר מאוד עצוב, אתמול מתו קרוב ל-500 איש באיטליה", סיפרה וייס-פינק בעצב, "חיילים הגיעו במשאיות כדי לפנות את כל הגופות. אנשים מתים כמו נמלים ולא זוכים להלוויה, אין כבר איפה לשים אותם אז שולחים אותם מהצפון לדרום. כל יום יוצאות משאיות עם גופות, זה מזעזע לפתוח ככה את הבוקר".

וייס-פינק הודתה שבעקבות הסרטון שצילמה, היא זכתה לתגובות מישראלים רבים: "אני שמחה שהסרטון הפך לוויראלי. קיבלתי תגובות מאנשים שאמרו שהכנסתי אותם לפאניקה, שבזכותי הם בבית והבינו את חומרת המצב. אני בטוחה במאה אחוז שהצלתי ככה יותר חיים מבתפקידי כרופאה, כי אנשים נשארו בבית ונמנע מהם לחלות".

קורונה באיטליה (צילום: Antonio Calanni
, ap)
קורונה באיטליה | צילום: Antonio Calanni , ap

על הסיבות שהובילו אותה לצלם את הסרטון סיפרה: "לא יכולתי לשמוע יותר את התלונות הבנאליות והשטחיות מחברים ומשפחה על טיפולי יופי שאי אפשר לעשות, על זה שזה בלתי נתפס להישאר עם הילדים בבית וגם בגלל התמונות שראיתי של אנשים שיושבים בים. צילמתי את הסרטון בשתי שניות של עצבים, בין ילד שצועק לילד שבוכה, כי זה ממש ישב לי על הלב. אולי גם קצת קינאתי בכם, כי אני בסגר בבית כבר ארבעה שבועות וביטלו לנו כל מסיבת פורים אפשרית".

וייס-פינק הביעה תקווה כי תוכל לשוב לישראל בקרוב ולסייע בטיפול במחלה: "אני כבר 15 שנים באיטליה אבל מתכננת עלייה לישראל בחודש יוני הקרוב, מקווה שזה יתאפשר לי. מחכה שידונו על התיק שלי בוועדה. אם תקבלו אותי אני אבוא לעזור לכם אפילו עכשיו, את איטליה אנטוש אך ורק בשביל ישראל".