אדם שהתחזה לעובד משרד הבריאות שלח בימים האחרונים מסרונים לאזרחים בהם בישר להם כי נחשפו לחולי קורונה וכי עליהם להיכנס מיד לבידוד. יובל רגב, תלמידת תיכון בת 18, קיבלה את ההודעה המבהילה ומיהרה לציית להוראות, מבלי לדעת שמדובר בנוכל שמנסה לסחוט ממנה פרטים אישיים. משטרת ישראל פתחה בחקירה ועצרה חשוד במעשים.

"קיבלתי הודעה בשעה מאוד מאוחרת בלילה שנחשפתי לחולה קורונה ושאני צריכה להיכנס לבידוד", שיחזרה רגב ב"חדשות הבוקר", "ההודעה הייתה מאוד מלחיצה, נבהלתי מאוד ומיד הכנסתי את עצמי לבידוד. ניסיתי לשאול אותו איפה בדיוק פגשתי את חולה הקורונה כי הייתי בעצם אך ורק בבית, וככה הוא דלה ממני מידע ופרטים אישיים עליי. ממש לא נעים".

התחזה לעובד משרד הבריאות ודלה פרטים אישיים (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
מתוך "חדשות הבוקר" עם ניב רסקין | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

המתחזה שאל את רגב באיזו כיתה היא לומדת, מהי הכתובת המדוייקת שלה והאם מדובר בבניין או בבית פרטי. עידית הרשקוביץ רגב, אמה של יובל, צילצלה למשרד הבריאות וגילתה שאת ההודעה שלח מתחזה: "לקח לי הרבה זמן לתפוס אותם, למעלה מחצי שעה, וכשענו לי הבנתי שההודעה לא מאומתת ושיובל לא צריכה להיכנס לבידוד", סיפרה עידית, "היא יצאה מבידוד וקראתי את ההתכתבות. ניסינו להתקשר למספר וענה קול של גבר. כשהוא שמע את הקול של בעלי הוא מיד ניתק ומאז הקו מנותק".

את מצליחה להבין מה המתחזה ניסה להשיג?
"קשה להבין, אין ספק שהוא ניסה, בצורה מאוד מתוחכמת, להוציא את מירב הפרטים כמו כתובת מדוייקת, בית הספר שבו היא לומדת, כמה נפשות יש בבית והאם ההורים עובדים או לא עובדים. אולי רצה לפרוץ לבית".

התחזה לעובד משרד הבריאות ודלה פרטים אישיים (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
מתוך "חדשות הבוקר" עם ניב רסקין | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12