יממה מתוחה בגבול הצפון: שני כטב"מים ששיגר חיזבאללה התפוצצו במרחב כפר בלום, ללא נפגעים. בתגובה, מטוסי קרב תקפו מטרות של ארגון הטרור בעומק לבנון, באזור בעלבכ. דקות לאחר מכן, זוהו 50 שיגורים מלבנון לישראל. מספר רקטות יורטו והשאר נפלו בשטחים פתוחים.

ששי אנג'ל זיהה את אחד הכטב"מים צולל לכיוונו והצליח לברוח ולהינצל. "זו חוויה מטלטלת. הסעתי את הילדה למסיבת יום הולדת של חברה שלה בקיבוץ אחר. בדרך חזרה, תוך כדי שאני מתקרב לכפר בלום, ראיתי שני חיילים על הכביש ומסביבם רסיסים של הכטב"ם הראשון שהתפוצץ. עצרתי את הרכב לראות אם מישהו צריך עזרה. כמה שניות אחרי, שמענו כלי טיס אחר מעלינו. בשנייה הראשונה היססנו קצת, כי יש הרבה כטב"מים של צה"ל באזור. זה לא משהו שאנחנו לא מורגלים אליו. אבל אז, ראינו שהוא מתחיל לצלול במהירות והתפזרנו בריצה מהמקום".

"הכטב"ם נפל סמוך למקום שהיינו בו, 20-30 מטר. בהתחלה ראיתי כטב"ם בשמיים שלא צלל אלינו. הוא הגיע מכיוון צפון. ראינו אותו, שמענו אותו, אבל בגלל שאנחנו מורגלים לכטב"מים של צה"ל, זה לא גרם לנו לברוח. תוך שנייה הוא התחיל לצלול לכיוון שהיינו בו, ואז הבנו שזה בעצם כטב"ם חיזבאללה. ברחנו נורא מהר מהאזור. לא היה כל כך איפה להסתתר. ראינו באיזה כיוון הכטב"ם עומד להתרסק ובחרנו בכיוון הנגדי".

אתה תושב כפר בלום, לא פינו אתכם. איך השגרה במקום?
"אנחנו שישה קילומטרים מהגבול והמדינה לא פינתה אותנו. זו שגרה מאוד מאתגרת. למעשה, הפכנו להיות קו ראשון - כי יישובי הקו הראשון פונו ועכשיו אנחנו הקו הראשון. אנחנו סוג של ברווזים במטווח, ואתמול למזלנו הברווזים הספיקו לברוח מהר".

תאר את היום-יום.
"לילדים יש מסגרות מצומצמות עד אחת בצהריים. אני עובד באזור. אנחנו מנסים לקיים שגרה, אבל זה מאוד קשה. ביקשנו להתפנות, יש עתירה לבג"ץ של 19 יישובים פה. בג"ץ הנחה את המדינה לייצר לנו סוג של מתווה. המדינה החליטה לא לפנות אותנו ביוזמתה, אז אנחנו דורשים שהיא תפצה אותנו כדי שנוכל לפנות את עצמנו. הרבה אנשים פה נפגעו כלכלית מהמצב, כי הם פינו את עצמם ולא מקבלים תמיכה מהמדינה, נוגסים בחסכונות שלהם. האזור הוא אזור מלחמה. גם כשאנחנו לא חוטפים מחיזבאללה, אנחנו חשופים כל הזמן לפעילות צה"ל, למטוסי הקרב ולתותחים שיורים יום ולילה. זה מעיר אותנו בלילה, עוברים עלינו לילות בלי שינה. אחרי זה אתה חייב לקום בבוקר וללכת לעבודה, הילדים צריכים ללכת לבית ספר. איך ילד יכול לשבת בשיעור אנגלית ולהתרכז אם הוא לא ישן בלילה? זה לא פשוט".