אמצע יולי, עונת הנחשים בעיצומה ובתקופה האחרונה מתרבים הדיווחים על ישראלים שהוכשו על ידי נחשים. אהוד אורגיל בן התשע ממושב צופית יצא לחבר ובחר לעשות קיצור דרך ולטפס מעל חומה שמוקפת בשיחים. הוא הוכש על ידי נחש צפע ופונה למחלקת טיפול נמרץ בבית החולים מאיר כשהוא סובל מתסמינים חמורים.

"הייתי בדרך לחבר, טיפסתי על חומה והנחש חיכה לי שם כנראה", תיאר אהוד הבוקר, "לא ראיתי אותו, פשוט הרגשתי שמשהו כואב לי. חשבתי שזאת דבורה, לא ידעתי שזה נחש. פשוט רצתי הביתה. הייתי ליד הבית של השכנים שלי, אם הייתי יודע שזה נחש הייתי צורח להם".

אהוד רץ הביתה כשהוא סובל מכאבים עזים ופגש את אביו, כפיר - שבהתחלה לא חשד כי מדובר בהכשת נחש. "אהוד הולך יחף ונשרט ונפצע לפחות פעם ביום. זה לא היה נראה לי כל כך דרמטי. אמרתי לו: 'מה אתה עושה דרמה, תירגע'. הלכנו לשטוף את הפצע ואז ראיתי שיש שתי נקודות שמדממות, קרובות אחת לשנייה. כשראיתי את זה, הבנתי שמדובר בנחש. עדיין לא ידעתי אם זה נחש ארסי או לא".

מה עשית?
"אמרתי שניסע לבית החולים ובדרך אוכל להבחין אם יש שינוי ואבין אם זה נחש ארסי או לא. אכן בדרך לבית החולים אהוד התחיל להרגיש רע, התלונן ודיבר בלחש. הרגעים האלה, כשהוא התחיל לאבד הכרה, היו מפחידים. הוא רצה לנוח, אמר לי - 'אני רוצה לישון'. זה היה חמש בערב, לא בדיוק השעה שהולכים לישון".

מה עשו בבית החולים?
"כשהגענו הם תוך שניות פינו חדר. הופיע כל הצוות, ארבעה-חמישה אנשים היו עליו, כשהמטרה של הרופא הייתה לראות אם מתפתחות תופעות שמעידות באופן חד משמעי שזה נחש צפע. לתת נסיוב זה לא דבר שעושים בקלות, יש לזה סיכונים. עברו חמש דקות, הוא התחיל גם להקיא ואז עברו כל הספקות ונתנו לו את הנסיוב. זה השפיע עליו די מהר. בכל מה שקשור למיון ולטיפול נמרץ, הם היו על זה לגמרי. לא הייתה שום המתנה ושום פספוס".

בן תשע הוכש על ידי נחש ופונה לטיפול נמרץ (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
"ראיתי שיש שתי נקודות שמדממות, קרובות אחת לשנייה - והבנתי שמדובר בנחש" | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

אהוד, איך הרגשת באותם רגעים?
"זה כאב, אבל בסוף יצאתי מזה עם הרבה דברים כמו חטיפים ועוגיות".

מה הטיפ שלך לילדים בגילך שיוצאים לשחק בקיץ?
"גם אם הייתי הולך עם נעליים זה לא היה עוזר. אולי לא להתקרב לשיחים ולא לטפס על חומות עם שיחים, אפילו שכן בדקתי והזזתי קצת עם הרגל".