מאות הנוסעים שעלו אתמול על טיסת ארקיע מברצלונה לישראל, לא דמיינו איזו דרמה תתרחש באוויר מיד עם ההמראה. דקות ספורות לתוך הטיסה, שמעו הנוסעים רעש של פיצוץ מכיוון אחד המנועים והבחינו שהוא עולה באש. כעבור כמה דקות מורטות עצבים, במהלכן התבקשו הנוסעים לתרגל נחיתת חירום בים, הטיסה שבה על עקבותיה ונחתה בשלום בשדה התעופה בברצלונה.

הנוסעות יהלי וגאיה בנות ה-18, שטסו לראשונה לחוץ לארץ בלי ההורים, סיפרו ב"חדשות הבוקר" על הרגעים הדרמטיים במטוס. "כמה דקות אחרי ההמראה שמענו פיצוצים, כל המטוס רעד. הדייל ניסה להרגיע אותנו, אמר: "המטוס ישן, הכל בסדר", אבל משהו בו היה לא רגוע", סיפרה גאיה. יהלי הוסיפה: "ראינו את הדיילים רצים, מתלחששים ביניהם, כולם ממש לחוצים".

הדיילים אמרו לכן שצריך להתכונן לנחיתה במים.
גאיה: "הלם. התחילו להסביר לנו מה לעשות כאשר המטוס ינחת במים. אני חשבתי שעכשיו הדייל בא ופותח את המגלשה".
יהלי: "מלחיץ. אני כבר תיכננתי שהמטוס בתוך המים, עם מגלשות כי ככה הסבירו לנו. אמרו להוריד אוזניות ולהישאר עם הנעליים, משהו מפחיד. אתה חושב בטוח על הסוף".

מה עבר לכן בראש ברגעים האלה?
גאיה: "אי אפשר לתאר את זה, זה הגרוע מכל. אתה מרגיש בסרט. היינו לבד, בלי אמא, בלי אף אחד. היינו בסטרס, בכינו. אתה מסתכל על כולם, כולם מתפללים שהכל יהיה בסדר".
יהלי: "כולם מחזיקים ידיים, לחוצים. ממש סרט אימה".

חשבתן על הגרוע ביותר? שזה הסוף?
גאיה: "כן, אבל אנחנו מאמינות שמה שצריך לקרות יקרה. הסתכלתי למעלה על אבא שלי ששומר עלי. החזקנו ידיים חזק, נשמנו".
יהלי: "בוכות וחושבות איך אומרים לאמא".

הייתה פאניקה בקרב נוסעי המטוס?
יהלי: "כן. בכי, פשוט בכי. אני לא הפסקתי לבכות, החזקתי לגאיה את היד. המטוס הסתובב לכיוון השני ואתה רק רוצה לנחות. סרט, זה מרגיש סרט פשוט".

הסבירו לכן ממה נבע הפיצוץ?
יהלי: "בהתחלה הדייל אמר שהגלגלים לא נכנסו טוב ושזה קורה הרבה, ואז בסוף כשנחתנו הקפטן אמר שזו בעיה במנוע ויקח כמה שעות לתקן את זה".
גאיה: "זו הייתה בעיה במנוע שסיכנה אותנו".

בעוד כמה ימים תחזרו לישראל, זה אומר שתצטרכו לטוס שוב.
יהלי: "מלחיץ".
גאיה: "איך חוזרים עכשיו? איך אני עולה למטוס אחרי החוויה הזאת? מפחיד מאוד".

מה אמא אמרה אחרי שעדכנתן אותה?
יהלי: "התקשרתי לאמא, ניסיתי להרגיע את הבכי ואמרתי לה: "אמא, עשינו נחיתת חירום". אני שומעת אותה אומרת: "מה? מה קרה יהלי?", ופה התחלתי להתפרץ ולבכות. היא התקשרה אלי בוידאו וניסתה להרגיע אותי. הלם, הלם".

אמרתן שיש לכן היסטוריה של טיסות קשות. מה זה אומר?
גאיה: "בקיץ שעבר היינו בחופשה ביוון עם החברים שלי ועם אבא שלי, ובשדה התעופה כשחזרנו אבא שלי קיבל התקף לב. ועכשיו עוד פעם טיסות, בלגנים, הכל ביחד. זה לא נגמר".

תגובת ארקיע: "מטוס בואינג איטלקי שביצע טיסה עבור ארקיע חזר לנחיתה בברצלונה לאחר שתקלה אירעה באחד ממנועיו. הנוסעים הורדו מהמטוס וארקיע מקדמת פתרון חלופי להבאתם לארץ".