תושבי שכונה מעורבת מעכו מדווחים למשטרה בחודשים האחרונים על ניסיונות פריצה חוזרים ונשנים לדירות שבבעלותם, ונתקלים לדבריהם באטימות ובזלזול. נירית שושן תיארה את ניסיון הפריצה האחרון לו הייתה עדה ואף תיעדה אותו בטלפון שלה.

"קמתי בבוקר ושמעתי רעש מבחוץ. יצאתי למרפסת וכבר הדלקתי מצלמה, כי היה לי חשד קל שזה אותם נערים שניסו כמה פעמים לפרוץ", תיארה שושן בשיחה עם יואב לימור ב"חדשות הבוקר", "ראיתי שני נערים מטפסים מהקומה הראשונה על הפרגולה שלנו ומנסים להיכנס לדירה שמעלינו. צרחתי, כי אמרתי לעצמי שלפחות זה יפחיד אותם והם יברחו".

"הייתי עם הבנות בבית כי בעלי היה במילואים באותו שבוע", סיפרה שושן, "הבנות קצת נבהלו, הן לא הבינו למה אני צועקת ושאלו מה קרה. הסברתי להן ששני נערים ניסו לפרוץ לקומה מעל".

את אומרת שאותם נערים בדיוק כבר ניסו לפרוץ אליכם בעבר.
"בחודשיים האחרונים כבר ארבע או חמש פעמים הם ניסו לפרוץ לדירה מעלינו. אני מזהה את הקולות, מזהה את הרעש. הפעם הצלחתי איכשהו לצלם אותם, למרות שהם היו מכוסים בפנים ועטו כפפות. הרגשתי שזה מיותר להתקשר למשטרה כי הם לא עושים יותר מדי, עד שהם מגיעים הנערים מספיקים לברוח".

תושבת עכו תיעדה והבריחה חבורת פורצים (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
"מיותר להתקשר למשטרה הם לא עושים יותר מדי". נירית שושן | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

מה אומרים לכם במשטרה?
"הם מזלזלים בנו ואומרים, 'למה אתם גרים פה? אתם מתגרים בהם'. סוגרים לנו תלונות, אנחנו מקבלים מכתבים שהתלונות נסגרו מחוסר עניין או מחוסר ראיות, כל פעם מסיבה אחרת. כבר הפסקתי להגיש תלונות למשטרה, חבל לי על הזמן".

אתם מצליחים לישון כמו שצריך בלילה?
"מצליחים לישון, אבל זאת הרגשה לא נעימה. אנחנו לא מוכנים שזה יימשך. זה הבית שלי ואני רוצה להרגיש בטוחה. מקווה שהשוטרים כן יעשו משהו הפעם, שייראו מי שולט פה. יש משטרה, אני לא מבינה למה אנחנו צריכים לחיות במצב קשה".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "משטרת ישראל פועלת לאורך כל ימות השנה נגד פורצים ועברייני רכוש באשר הם. נדגיש כי כל תלונה המתקבלת במשטרה בגין התפרצות לדירה נחקרת ומטופלת ביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם המעורבים. משטרת ישראל פועלת ותמשיך לפעול בנחישות נגד פורצים ועברייני רכוש באזור זה ובכל מקום אחר, במטרה למנוע פריצות, להפוך פשיעה זו למשתלמת פחות עבור אותם עבריינים ולשמור על שלמות רכושם וביטחונם האישי של אזרחי ישראל.