בית המשפט העליון התכנס אתמול (ראשון) לדיון דחוף בבקשתו של רומן זדורוב למשפט חוזר, זאת לאור ראייה חדשה שהציג פרקליטו, עורך הדין ירום הלוי. הראייה היא ההרצאה המקוונת שהעביר ד"ר חן קוגל, ראש המכון לרפואה משפטית, בפני סטודנטים לרפואה, במהלכה התייחס לטביעות נעל בדמה של תאיר ראדה ז"ל שהתגלו בזירה.

בית המשפט קבע שמדובר בטביעת נעל של מחלץ אלמוני, אולם ד"ר קוגל רמז בהרצאה כי טביעת הנעל חייבת להיות שייכת לרוצח, זאת מכיוון שהמחלצים הגיעו לזירה חמש שעות אחרי הרצח - בעוד שגופה מפסיקה לדמם חמש דקות אחרי המוות.

במהלך הדיון בבית המשפט הפרקליטות טענה כי הראייה לא קבילה וכי ד"ר קוגל נמצא בניגוד עניינים בתיק מפני ששימש כעד הגנה במשפט. שופט העליון, חנן מלצר, שאל האם הפרקליטות מתנגדת למינוי מומחה מהארץ או מהעולם שהוא אינו קוגל, ועם הסכמת נציגי הפרקליטות קרא לעברם עורך הדין הלוי: "תסכימו לקוגל, מה, אתם מפחדים מראש המכון?".

אילנה ראדה, אמה של תאיר ז"ל, חשפה ב"חדשות הבוקר" כי לאחרונה יצר איתה קשר אדם שהציג בפניה ראיות חדשות הנוגעות לשחזור ולהודאה של זדורוב. "בשבוע שעבר אישיות בכירה ומאוד מעמיקה הראתה לי דברים חדשים שהכניסו אותי להלם. אלה דברים חדשים שלא ידעתי במשך 13 שנה. היום אני מכנה את החוקרים פושעים פליליים".

מהם החומרים החדשים שנחשפת אליהם?
"סרטים מוקלטים. הביאו לבית המשפט את הסרט שזדורוב מדבר עם המדובב ולקחו פרשן רוסי כדי שיפרש את מה שנאמר שם. היו קטעים של שקט וכשלוקחים את דף החקירה ומסתכלים, כתבו בקטעים האלה בסוגריים 'לא נשמע' או 'לא ניתן לפרש'. הם הלכו וכתבו על דעת עצמם את מה שנראה להם נכון, את מה שאמר בלחש. אחר כך כשלוקחים איש סאונד טוב ומפענחים את זה, שומעים את מה שהוא אמר".

ומה הוא לחש בתא באמת?
"הוא מדבר שם על משהו שהנחו אותו בחדרי החקירות, הם אמרו לו מה להגיד. רואים את זה גם בסרטים של היציאה לשחזור. אני לא מגנה על זדורוב ולא מרחמת עליו, מי שהפך את החיים שלי עם הודאת השווא שלו זה הוא, אבל מפה ועד להכריח בן אדם ולתת לו לעשות שחזור שרחוק מהמציאות שבה נרצחה תאיר".