אחרי סוף שבוע סוער עם הצפות ושיטפונות בערים רבות ברחבי הארץ, הגשם צפוי להימשך גם לאורך היום עד לשעות הבוקר מחר. הטמפרטורות יעלו מעט אבל עדיין תהיינה נמוכות לעונה. החשש מפני הצפות ושיטפונות, בעיקר בערי החוף ובנחלים, עדיין קיים. ביום שלישי תחול התבהרות, הגשם ייפסק ומזג האוויר יהיה נוח.

הטמפרטורות החזויות להיום (ראשון): בקצרין עד 14 מעלות, בטבריה 19, בבית שאן 20, בנצרת 18, בעפולה 20, בחיפה 17, בחדרה 17, בתל אביב 18, בלוד 18, באשדוד 20, בירושלים 13, בים המלח 23, במצפה רמון 14, בבאר שבע 19, בדימונה 16 ובאילת עד 24 מעלות.

עד כמה המערכת החורפית בסוף השבוע האחרון הייתה חריגה בהשוואה לשנים קודמות? ד"ר עמית סביר, מנהל מרכז החיזוי בשירות המטאורולוגי, התייחס לכך ב"חדשות הבוקר". "התחלנו עם נובמבר יבש, לא ירד כלום, ועכשיו כאילו התהפכה המגמה - אבל זה קצר מועד", הסביר ד"ר סביר, "זה הסתיו שלנו, יכול להיות בלי גשם ואז פתאום יורד גשם בכמויות גדולות ויש הצפות. זה לא אומר כלום על מה שיקרה בהמשך".

"התחזיות שלנו מדברות על זה שחודשי החורף העיקריים, דצמבר-ינואר-פברואר, יש יותר סיכוי שיהיו מתחת לממוצע מאשר מעל לממוצע, לצערנו", העריך ד"ר סביר, "כן צריך לקחת את זה עם כוכבית, כי זאת תחזית שהאמינות שלה לא מאוד גבוהה".

הצפות משמעותיות נרשמו כאמור בסוף השבוע בערים בשרון, בבית ים ובחולון. ציון זוארץ, תושב נתניה, איבד את רכושו כשביתו הוצף לחלוטין בשבת בבוקר, אחרי ש-40 מילימטר גשם ירדו בעיר בתוך 20 דקות.

"הגשם הגיע במכה אחת והניקוזים לא עמדו בזה", סיפר זוארץ לניב רסקין, "המים נכנסו לדירה והכל הוצף. השתמשנו בקרשים כדי לנסות ולעצור את זרם המים האדיר. אנחנו רגילים לזה, זה נמשך שנים והעירייה לא פותרת את זה. אנחנו מבקשים שמהנדס העיר יגיע ויראה איך פותרים את הדבר הזה, כי זה לא נפתר שנים".

"הכל טוטאל לוס - מקררים, טלוויזיות, מיטות, ספות, הכל הלך", תיאר זוארץ, "העירייה הייתה צריכה להתכונן לזה לפני. הרחובות היו מלוכלכים, העלים סתמו את הביובים ולמים לא היה לאיפה להיכנס. הבית הרוס ואין לנו איפה לישון. תשתית החשמל הלכה ואלה דברים שאי אפשר לסדר ביום-יומיים. אי אפשר למדוד את הנזק כרגע".