בתחקיר "עובדה" ששודר ביום חמישי האחרון, נחשפו בפניהם ובשמותיהם כמה מהמתלוננים כנגד יהודה משי זהב, וכן נחשף עומק המחדל המשטרתי בטיפול בעדויות ובמידע המודיעיני שהצטבר כנגד יו"ר זק"א לשעבר במשך עשרות שנים.

בבוקר שידור התחקיר, משי זהב תלה את עצמו בביתו שבגבעת זאב בירושלים ופונה לבית החולים במצב אנוש. ברשת התעוררה סערה גדולה סביב השאלה האם נכון לשדר את התחקיר על אף ניסיון ההתאבדות, ולבסוף הוחלט לשדר אותו כמתוכנן כדי שלא לאפשר השתקה נוספת של קורבנותיו של משי זהב.

שי לי תבל, שנחשף לראשונה ב"עובדה" וסיפר כיצד משי זהב פגע בו מינית ואיים עליו שלא יספר על כך לאיש, תיאר בשיחה עם נסלי ברדה ב"חדשות הבוקר" את תחושותיו לפני ותוך כדי שידור התחקיר.

"בלילה שלפני שידור 'עובדה' היו לי סיוטים. כשצפיתי בתחקיר היה לי התקף חרדה", הודה תבל, "אני לא מסוגל לראות את משי זהב, אפילו ברמה הזאת. כשמעלים תמונה שלו אני מסיט את הפנים. בעצם ניסיון ההתאבדות שלו הוא פגע לא רק בי, אלא גם במשפחה שלו. אני לא מרחם עליו. הוא לא ריחם עליי כשפגע בי ונגע בי. הוא רצח את הנשמה שלי. אני כן מרחם על הילדים שלו, שאותם אני מכיר אישית".

שי לי תבל (צילום: מתוך "עובדה", באדיבות ספורט 1)
שי לי תבל | צילום: מתוך "עובדה", באדיבות ספורט 1

עד כמה היה לך קשה לשבור את השתיקה הזאת?
"14 שנים הסתובבתי עם כאב, ברחתי מעצמי. אלה 14 שנים של שתיקה, של בושה, של תחושת אשמה. שנים אמרתי לעצמי - אולי רציתי את זה בתור ילד, אולי זה מילא לי את הצורך בחום ואהבה. בעולם החרדי, גם הנפגע וגם הפוגע הולכים עם אשמה".

משי זהב השתמש בשיטת פיתוי וניצול סדרתית.
"הוא קירב אותי אליו במילים טובות, במדבקות, במתנות כאלה ואחרות. בתור ילד, לא הבנתי שתהיה תמורה עבור זה. כשהבנתי שיש לזה תמורה, ועוד כזאת שהיא לא נעימה לי, התמימות שלי נשברה".

מה גרם לך לרצות לדבר?
"ההכחשה שלו. אמרתי לעצמי, איך הוא מסוגל להכחיש? זהו, לא יכול יותר לשתוק. אצא עם זה החוצה, עם כל הקושי שיש בזה - ויש המון. באחד מהטיפולים שלי המטפל אמר לי, 'אל תילחם בזה, תחיה עם זה, יהיה לך יותר קל'. הבנתי שגם אם אעשה את כל המאמצים שבעולם להתנתק מזה, זה לא יקרה. החלטתי לעשות את מירב מאמציי כדי לעזור לעצמי ולעזור לאחרים שנמצאים במקום הזה, ולכן יצאתי עם החשיפה הזאת".

איזה תגובות אתה מקבל מאז שידור התחקיר?
"אינסוף הודעות של נפגעים. אנצל את ההזדמנות כדי להגיד שאענה לכולם בסופו של דבר".

תיארת בתחקיר סיטואציה קשה מאוד שקרתה בבית מלון. משי זהב איים עלייך בגלל מה שקרה בבית הלוויות.
"היה איום חד משמעי ומפורש מצידו. 'אתה מספיק חכם בשביל לא לעשות שטויות'. זה משפט שחרוט לי בזיכרון. זה היה המפגש האחרון שלנו, עם סמול-טוק מאוד קשוח".

מה קרה בבית הלוויות שהלחיץ אותו כל כך שיתגלה?
"היה שם משהו מאוד קשה, קשה לי לדבר על הדברים האלה שוב. היה שם מגע מסויים בגופה, בצורה מסויימת ועם התבטאות מסויימת. הדבר הזה גמר אותי, אין לי תמימות מאז אותו הרגע. יש לי רגש, אני רגיש - אבל יש לי ניתוקים בזמן התקפי החרדה שלי. יש דמויות ודברים שראיתי, שלא עוזבים אותי".

יהודה משי זהב (צילום: מתוך "עובדה", באדיבות ספורט 1)
יהודה משי זהב | צילום: מתוך "עובדה", באדיבות ספורט 1
תגובת פרקליטו של יהודה משי זהב: "מדובר בגיבוב של שקרים והמצאות. הפכתם את יהודה משי זהב לפדופיל, נקרופיל, ורק חסר קניבל. חבורת אנשים מבצעת בו רצח אופי, והכל בשביל שתי דקות של תהילה בתקשורת".