אחרי פרישתה של עידית סילמן מהקואליציה ואיבוד הרוב, ראש הממשלה נפתלי בנט פועל בימים האחרונים כדי למנוע עריקים נוספים מסיעתו ימינה ולייצב את הממשלה. שר הדתות מתן כהנא התפטר מתפקידו כדי לחזור לכנסת ובכך להדיח את חברו לסיעה יום טוב כלפון, שבלשכת בנט חשדו כי עלול להיות העריק הבא שיעניק לאופוזיציה 61 אצבעות שיספיקו כדי לפזר את הכנסת ולהפיל את הממשלה.

בליכוד משוכנעים כי עדיין יש אפשרות לעריקים נוספים וטוענים כי המשא ומתן עימם נמשך כל העת. חבר הכנסת אלי כהן סיפר הבוקר: "חוץ מבנט וכהנא, כל חברי סיעת ימינה האחרים נמצאים במשא ומתן עם הליכוד: איילת שקד, ניר אורבך ואביר קארה. אם עכשיו היינו באים ואומרים להם - קחו שלושה שריונים, הם היו מגיעים לליכוד והממשלה הייתה מתפרקת".

לדברי כהן, המחלוקת היא סביב עניין השריונים שבליכוד יש כאלה שמתנגדים להם: "שקד, אורבך וקארה רוצים לדאוג לעצמם, לקבל שלושה שריונים ולהיות סיעה בתוך הליכוד. אני אומר: שיבואו, יהיו בממשלה וירוצו אחרי זה בימינה. זה לא בגלל ההתנגדות של מירי רגב, אלא העובדה שבשטח יש זעם ציבורי גדול מאוד על שקד שהייתה אדריכלית הממשלה".

כהן הודה שבחירות חדשות ריאליות יותר מהקמת ממשלה חלופית: "מבחינת המדינה עדיף להקים ממשלה חלופית, אבל לליכוד עצמו עדיף ללכת לבחירות - לפי מה שאנחנו רואים בסקרים ולפי מה שאני מרגיש בשטח. אני רואה את הזעם הציבורי על מה שקורה. השאלה אם נלך לבחירות תלויה בגדעון סער. אם סער יחליט שהוא עוזב את המאבקים האישיים ואת הסוגיות האישיות, אפשר להקים ממשלה לאומית בראשות נתניהו והליכוד מחר".

רע"ם תהיה בממשלה החלופית הזו? מנסור עבאס טוען שנתניהו עשה איתו משא ומתן קואליציוני.
"הגיע הזמן לפוצץ את הבלון הזה. אם לעבאס יש הקלטות - שיחשוף אותן. יואב קיש כן דיבר והסתמס איתו, אבל על נושא הבחירה הישירה. מי שלא מאמין במדינה יהודית ודמוקרטית לא יהיה בממשלה. אנחנו רואים שחלק מהם זה גיס חמישי. ממשלת בנט-עבאס איבדה את הרוב שלה ומיום שני שעבר כשהכנסת התכנסה, הם תלויים ברשימה המשותפת ובחברי כנסת נאלחים כמו אחמד טיבי ועופר כסיף. צריכים לפתוח נגדם בחקירה פלילית ולהעיף אותם מהכנסת".

אמש פורסם כי מחירי הנדל"ן בישראל ממשיכים להשתולל ובשנה האחרונה נרשמה עלייה של 16% במחירי הדירות. כהן תקף: "ה-16% התייקרות בשנה האחרונה זה יותר מכל ההתייקרויות שהיו בין השנים 2015 ל-2019. יש כאן מונופול של מנהל מקרקעי ישראל שצריך לשבור אותו. בעיניי ראש מנהל מקרקעי ישראל צריך לשים את המפתחות וללכת הביתה. אני קורא לאנשים לא לקנות דירות בתקופה הנוכחית, צריך לפוצץ את הבועה הזאת".