דודי אשכנזי נעצר ביוון בחשד לעבירות סמים ונכלא. לאחר שהוכח כי מדובר בטעות בזיהוי ושאדם אחר בשם זהה השתמש בזהותו, אשכנזי שוחרר ממעצר - אך עדיין תקוע ביוון ולא מורשה לחזור ארצה, עקב הדרישה להסגירו לפרו.

דודי ורעייתו רחלי סיפרו הבוקר כי הרשויות ביוון לא מאפשרות להם לחזור הביתה ושהאפשרות כי דודי יוסגר לפרו מטרידה אותם מאוד. "אנחנו מתוסכלים ומיואשים, באי ודאות. אנחנו עדיין במעצר בית ביוון, בהמתנה מורטת עצבים של 26 יום. זה מצב אבסורדי. לא ייתכן שכל כך הרבה זמן אנחנו מחכים כשאני בכלל לא קשור לעניין הזה, זה הוכח מזמן", סיפר דודי.

"סגן שר הכלכלה אביר קארה ועורך הדין שלי ניר יסלוביץ עשו מאמצים כבירים להוכיח את חפותי, הממשל ובית המשפט ביוון הבינו שאני לא קשור לעניין בכלל, ובאמת הדרג המדיני עושים הרבה דברים מעבר, מאחורי הקלעים - אבל זה לא מספיק. אני עדיין פה. אני בטוח שאם בן של שר בממשלה היה פה, הוא כבר לא היה פה, היה חוזר חזרה. לא הגיוני שהדרג המדיני לא נוקט צעד משמעותי כדי להחזיר אותנו הביתה".

"אנחנו לא עובדים, נעצרו לנו החיים, אין פרנסה. עם כל העזרה הטובה של אזרחי ישראל שמחזקים אותנו כל הזמן, אף אחד לא מרגיש את מה שאנחנו מרגישים. הנשמה שלנו מכווצת ברמה שאי אפשר להסביר אותה. אנחנו פשוט כבולים פה, אשתי ואני לא יכולים לעשות כלום. זה מתסכל, אנחנו בשוק".

רחלי הוסיפה, "העננה של פרו מסתובבת מעלינו, חיה איתנו כל רגע ורגע פה. אומרים לנו 'תיהנו מהזמן, תעשו מהלימון לימונדה', אבל העננה הזאת חיה איתנו וזה לא קל. אומרים 'ההסגרה לפרו', 'מחכים לדרום אמריקה', זה חשש שמלווה אותנו כל שנייה שאנחנו פה. קשה לחשוב על משהו אחר מלבד זה, רק מחכים לישועה הזאת".

עו"ד יסלוביץ סיפר כי הרשויות בפרו עדיין מתעקשות כי דודי יוסגר למדינה, ועל כן הוא אינו מורשה לחזור לישראל. "פרו קיבלה ממערכת התביעה ביוון רשימת שאלות שהיא צריכה לענות עליהן. ראיתי את השאלות האלה, היא יכולה לענות על זה בחמש דקות ולסיים את האירוע. אבל פרו לוקחת את כל הזמן שבעולם".

דודי אשכנזי, שנעצר ביוון (צילום: החדשות 12)
דודי אשכנזי לאחר שחרורו מהכלא ביוון | צילום: החדשות 12

"אני חושב שהגורמים שאני עובד איתם במשרד החוץ צריכים להישכב על הגדר בשביל דודי אשכנזי. מדינת ישראל הצהירה בנייר רשמי שזה לא הדודי אשכנזי שפרו רוצה את הסגרתו, נקודה וסימן קריאה. אני לא רואה את הגורמים המדיניים נשכבים על הגדר בשבילו. פרו לא רואה אותנו ממטר ולוקחת את כל הזמן שבעולם".

"מבחינתי צריך שמישהו ירים טלפון למקביל שלו בפרו ויסביר: תקשיב, יש לנו אזרח חף מפשע שמוחזק כרגע בתנאים מגבילים, זה לא מקובל עלינו. מבחינתי יש ארסנל שלם לאיים, אפילו להחזיר את השגריר, לא מעניין אותי. אם פוגעים בריבונות של אזרח שלנו אסור לנו להשלים עם זה. זה אזרח חף מפשע. המדיניות של משרד החוץ זה שלא מתערבים באירוע בינלאומי אלא אם כן יש מעשה עוולה. פה יש מעשה עוולה פר אקסלנס".