זינוק מדאיג בתחלואת הקורונה עם מספרים שלא נראו מאז חודש אוקטובר: ביממה האחרונה אובחנו 8,308 נדבקים חדשים כששיעור החיוביים טיפס ל-7.6%. מספר החולים הקשה עומד על 764, מתוכם 183 מונשמים.

היום (שלישי) צפויה הממשלה להכריע האם להדק את הסגר ולהחמיר את ההגבלות עד כדי סגירה הרמטית של מערכת החינוך. ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לתמוך בהחמרה משמעותית של ההגבלות באופן מיידי ולמשך שבועיים.

עדנה דוד, סגנית מזכ"לית הסתדרות המורים, התייחסה בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר" לטענה כי העלייה המשמעותית בתחלואה נובעת בחלקה הגדול מהידבקות שמתרחשת בגנים ובבתי הספר. "מדי יום אנחנו שוברים את שיאי הבידודים ואת שיאי המאומתים בתוך מערכת החינוך. זה כאוס מושלם", טענה דוד.

"אנחנו מרגישים את הכאוס הזה בשטח, ממש לא נפלתי מהכיסא מהנתונים", המשיכה סגנית מזכ"לית הסתדרות המורים, "אבל אני כן נופלת מהכיסא מחוסר המנהיגות שמקבלי ההחלטות שלנו מגלים. זאת אוזלת יד של המנהיגים שלנו".

את לא מסכימה עם המאבק הלגיטימי של שר החינוך יואב גלנט, שהילדים ילכו לבתי הספר כדי שההורים יוכלו לעבוד?
"זאת מלחמה לגמרי לגיטימית, כל עוד אפשר להגן על צוותי החינוך ועל התלמידים בתוך המערכת. לא מאפשרים לחסן את המורים והגננות, שזה ביזיון. הם צריכים ללכת להתחסן כגנבים בלילה. צוותי ההוראה ואנשי החינוך מופקרים בשטח ואנחנו רואים את התוצאות, מעל 60,000 תלמידים יושבים בבידודים ומעל 2,000 אנשי חינוך מאומתים. המערכת קורסת לתוך עצמה, אנחנו לא מצליחים להחזיק אותה. היום צריך להחליט על מתן חיסונים לכלל מחנכי ישראל".

אחרי הגל השני, המורים והגננות זומנו להיבדק. רק שליש מהם הגיעו.
"למורים ולגננות אכן הייתה אפשרות להיבדק, אבל לא הבנתי מה התועלת בכך. היום אני נבדקת, אבל חצי שעה אחר כך נחשפת לילד או להורה, אז מה המטרה? לסמן את המורים והגננות כאלה שהם המדבקים, אלה שמעבירים את התחלואה? אנחנו ביקשנו שכל המערכת תיבדק, גם אנשי החינוך וגם התלמידים, אלא שזה היה חד צדדי".

יש מקום להאריך את שנת הלימודים הזאת כדי להציל אותה מלהפוך לשנה אבודה?
"מי שמכיר את מה שנעשה ברזי ונבכי מערכת החינוך, יודע שהמורים והגננות מותשים. מעבר לחרדה, הם מותשים מהעבודה השונה שנדרשת מהם. להיות מורה בשנה שעברה זה לא כמו להיות מורה היום ב-2021. אתה נותן את כל מה שיש לך ומותש ממה שנדרש ממך. החופשות הן חלק ממה שהמורים זכאים להם בהסכמים שלהם, אבל מעבר לזה הם צריכים לנוח ולהטעין את המצברים. צריך לתת זמן גם לנפש שלהם, אנחנו לא רוצים מורים שהם בייביסיטר".