בקואליציה נערכים לחידוש חקיקת הרפורמה המשפטית באופן חד-צדדי, זאת לאחר פיצוץ השיחות בבית הנשיא. ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון לקדם את צמצום עילת הסבירות בנוסח מרוכך, לפי מתווה נעם סולברג, כמו גם הצעת חוק חדשה העוסקת בהגבלת כוחם של היועצים המשפטיים המונחת על שולחן הכנסת.

לדברי חבר הכנסת יצחק קרויזר מעוצמה יהודית, גם הרכב הוועדה לבחירת שופטים נמצא על השולחן. "דרשנו מראש הממשלה לחזור ולחוקק את סעיפי הרפורמה במערכת המשפט. כמובן שנתחיל מהסעיפים שלגביהם יש פחות מחלוקת, אבל אם נראה שאין שיתוף פעולה מצד החברים שלנו באופוזיציה בסעיפים האלו - נלך ונביא למליאה אפילו את הרכב הוועדה לבחירת ומינוי שופטים", הזהיר קרויזר הבוקר (שני).

"עוצמה יהודית הייתה המפלגה אולי היחידה שהתנגדה נחרצות להפסקת החקיקה בנושאי הרפורמה. מאחר ושר המשפטים וראש הממשלה הגיעו להסכמות ולהבנות לעצור את החקיקה וללכת להידברות בבית הנשיא, נתנו גיבוי מלא לצוותים שישבו שם בתקופה האחרונה. לצערי הרב, אנחנו רואים שהשיחות התקיימו לשם שיחות ולא באמת לשם הגעה להסכמות והבנות בנושאי הרפורמה. לכן, מיד לאחר ההצבעה על קארין אלהרר, ראינו שבני גנץ ויאיר לפיד אומרים שהם מקפיאים את השיחות בבית הנשיא".

אתה אמור להיות נציג הקואליציה בוועדה לבחירת שופטים, אלא שיש ניסיון להדיח אותך ולמנות את אוריאל בוסו מש"ס במקום.
"מבחינתנו, אני המועמד של הקואליציה. כך גם סוכם בהסכמים הקואליציוניים ומצופה מכל החברות שמרכיבות את הממשלה לעמוד בהסכמים. אני מניח שכך גם יהיה. בין סיעת עוצמה יהודית לסיעת ש"ס יש ויכוח ער כרגע. להם חשובים הרבנים הראשיים והזהות שלהם, לעוצמה יהודית חשובים נושאים אחרים. לצערי, נתקלנו בהתנגדות מסיעת ש"ס ולכן יש ויכוח. ויכוח צורם ככל שהיה, הוא עדיין התקיים בתוך ישיבת ממשלה כאשר שרי עוצמה יהודית וש"ס יושבים אחד ליד השני. יש ויכוח ער, אבל מניח שהוא ייפתר בקרוב. אני מצפה מחברינו בתנועת ש"ס שיכבדו את הנושאים שחשובים לעוצמה יהודית, בדיוק כפי שהם מצפים שאנחנו נכבד ונתמוך בהם בנושאים החשובים להם. אני מניח שזה מה שיהיה".

מה קרה מאחורי הקלעים באותו יום סוער שבו נבחרה קארין אלהרר לוועדה?
"באותו הבוקר, בישיבת ראשי הסיעות, היו חילוקי דעות. היו שחשבו שזו הזדמנות למנות שני חברי קואליציה, בניגוד לנוהג הקיים, כי זו הנקודה הקרובה ביותר שלנו כקואליציה לשנות את הרכב הוועדה. היו כאלה שסברו שצריך להמשיך בנוהג של נציג לאופוזיציה ונציג לקואליציה. בסופו של דבר, ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין, ביחד עם ראשי הסיעות, החליטו לדרוש מכל החברים בקואליציה להסיר את המועמדות שלהם על מנת שיהיה אפשר לדחות את ההצבעה".

טלי גוטליב סירבה והלכה עם זה עד הסוף.
"תוך כדי תנועה הבנו את הלך הרוח. ציפינו שכל חברי הקואליציה יתיישרו עם המשמעת הקואליציונית, כולל חברתנו היקרה טלי גוטליב. ציפינו שהיא תסיר את המועמדות שלה, בדיוק כפי שאני הסרתי לבקשת ראש הממשלה. כך היה נדרש. בסופו של דבר נבחרה אלהרר. מיד אחרי בחירתה, במקום לשמוח שבקשתם התקבלה, חברינו באופוזיציה כינסו מסיבת עיתונאים ואמרו שהם משעים את השיחות בבית הנשיא. בכך, חשפו בעצם את מה שקרה שם בתקופה האחרונה, שאלה היו שיחות לשם מריחת זמן ולא באמת כדי להגיע להבנות והסכמות".

מה דעתך על מה שאמר המועמד שלכם למפכ"לות, יורם סופר, סביב אפס סובלנות כלפי מפגינים?
"אני לא ממנה מפכ"לים במשטרת ישראל, יש את השר לביטחון לאומי שזה מתפקידו. ברגע שהשר יחליט על זהות המפכ"ל אתם תדעו והציבור יבושר על כך. אין ספק שאחת הדרישות שהשר הצהיר, מיד עם כניסתו לתפקיד, זה שתהיה אכיפה שוויונית כלפי כלל המגזרים בישראל, שמאלניים וימניים, על מגוון הדעות שיש לנו בחברה הישראלית. לצערי הרב אנחנו לא רואים אכיפה שוויונית. ראינו את ההפגנות בבלפור ואת ההפגנה אתמול ביהודה ושומרון, את היחס המפלה והלא שווה. השר ביקש שהאכיפה תהיה שוויונית. זו זכות גדולה להפגין, אפילו חובת האזרחים, אבל האכיפה חייבת להיות שוויונית כלפי כלל האזרחים, הגוונים, הצורות והמינים בחברה".