קמפינג רגוע על חוף הים בכנרת, הסתיים בפינוי בהול לבית החולים. שובל פריוב בת ה-25 עסקה בקיפול האוהל שלה לקראת החזרה הביתה, כשלפתע העניינים השתבשו מאוד. נחש צפע שהמתין מתחת לאוהל, הכיש אותה ברגלה והיא פונתה לבית החולים במצב קשה.

"היינו בחוף בכנרת, קמנו בבוקר להתארגן ורצינו לקפל את האוהל", שיחזרה שובל בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר", "בצד שבו קיפלתי את האוהל היה נחש, יכול להיות שהוא חיכה שם כל הלילה. כשהרמתי את האוהל הוא כנראה הרגיש מאויים וישר הכיש אותי".

"הרגשתי פתאום כמו סכין ברגל וראיתי שהוא תלוי עליה, על האצבע", המשיכה שובל, "הרגשתי נורא באותו הרגע - לא ראיתי טוב, היו לי סחרחורות, הייתי קצת בערפול, לא היה כל כך קל לדבר איתי. כן נשארתי בהכרה, שמעתי את כל מה שאמרו סביבי".

הצעירה שהוכשה על ידי נחש צפע משחזרת (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
"הרגשתי פתאום כמו סכין ברגל". שובל פריוב | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

מה קרה באותם רגעים על החוף?
"החברות שלי תיפעלו את האירוע. הנחש ברח, תפסו אותו והזמינו אמבולנס שהגיע מאוד מהר. כשהגעתי לבית החולים הביאו לי את האנטי-סרום ומשם המצב שלי רק השתפר. הרגל עוד כואבת, אבל בימים האחרונים התאוששתי על עצמי קצת".

אחרי ההכשה, הצלחת לשמור על קור רוח או שהיית בהיסטריה?
"אמרו לי שאם אהיה בהיסטריה, הארס יתפשט. השתדלתי לשמור על קור רוח, איכשהו הצליחו להרגיע אותי והרגעתי את עצמי".

הצעירה שהוכשה על ידי נחש צפע משחזרת (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
"לא ראיתי טוב, היו לי סחרחורות והייתי קצת בערפול". שובל פריוב | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

פרופ' ארנון אפק, המשנה למנהל בית החולים שיבא, הסביר מה יש לעשות במקרה של הכשת נחש: "הנחשים בתקופה הזאת מסוכנים יותר כי במהלך מנוחת החורף הם צברו ארס. כשיש חשד להכשת נחש, צריכים להתייחס לזה כאל נחש ארסי. לא להזיז את המטופל, לקרוא מיידית למד"א ואם אפשר לצלם את הנחש - אבל לא לנסות לתפוס אותו ביד. לא למצוץ את איזור ההכשה ולא לשים חסם עורקים, לא לתת למוכש לשתות או לאכול. אם ההכשה בגפה, יש להוריד את כל התכשיטים מאותה גפה. הסכנה היא הפרעות קצב או איבוד הכרה".