חבר הכנסת מיקי זוהר הגיש אתמול את הצעת התיקון לחוק החסינות שיאפשר לראש הממשלה לדחות את העמדתו לדין בפרשות השונות בהן הוא מואשם.

במהלך דיון סוער על החוק, הזהיר זוהר את חברי האופוזיציה: "זו יכולה להיות אחת מהקדנציות הקשות ביותר שלכם - בג"ץ לא רלוונטי וביבי פה לעוד 10 שנים".

הבוקר טען זוהר שהגשת חוק החסינות היא יוזמה שלו ושאין מעורבות מצד ראש הממשלה נתניהו. "ראש הממשלה עסוק בימים אלו בהרכבת הקואליציה ולא בענייני החסינות. אתם רוצים לזרות חול בעיניי הציבור שראש הממשלה עוסק מבוקר עד ערב בענייני החסינות, אבל האמת שונה לחלוטין".

זוהר הוסיף כי "בכנסת הקודמת נתניהו החליט לבלום את חוק החסינות משיקולים שלו ואני הצטערתי על כך. אני מאמין בחוק החסינות, מתכוון לקדם אותו וסבור שללא החוק אנחנו חברי הכנסת לא נוכל לעשות את העבודה שלנו ללא חשש ומורא".

בהמשך התייחס לביקורת מצד האופוזיציה, ובעיקר מסיעת כחול לבן, ותקף את ח"כ יואב סגלוביץ'. "הוא מצוי היטב בעניין ההדלפות, יש גם הוכחות לכך. אמרו שהוא הדליף לאשכנזי חומר מהחקירות והכין אותו לקראת החקירה שלו. אנחנו זקוקים לחוק החסינות בגלל אנשים כמו סגלוביץ', שחושבים שהם יכולים באמצעות איומים ובאמצעות כוחות החקירה שהם מקורבים אליהם, לאיים עלינו חברי הכנסת. אני מציע לו שיפנה למשטרה ולחוקרים שהם חברים טובים שלו, ושיגיש תלונה".

אתה טוען שלחוק החסינות שאתה מקדם עכשיו אין קשר לנתניהו?
"לא. בפעם הראשונה במדינת ישראל רוצים להאשים נבחר ציבור בעבירות שוחד למרות שהוא לא לקח שקל לכיסו".

שוחד זה לא רק כסף.
"את מטעה את הציבור. כנבחר ציבור אם אני הולך מחר בבוקר לקדם, נניח, את חוק פסקת ההתגברות שזה חוק שהימין רוצה אותו ומאמין בו, אני אהפוך למטרה. לכן החוק שאנחנו רוצים לקדם בסופו של יום הוא לטובת כל חברי הכנסת ולא רק לטובת נתניהו כמו שאתם רוצים להציג".

אתה מצפה לאיזו תמורה מנתניהו? מילה טובה, תפקיד?
"אני לא מצפה מנתניהו לא לתפקיד ולא למילה טובה, אני מצפה ומקווה שנתניהו יתמוך בחוק שלי".

נראה את חוק החסינות עובר בקריאה שנייה ושלישית?
"אני אעשה את המקסימום כדי לקדם את החוק הזה הכי מהר שאוכל, כמובן שזה תלוי בתמיכת הקואליציה ואני מקווה שאשיג אותה".

אתמול הטחת דברים קשים בחברי הכנסת מהאופוזיציה. אפילו טענת שבג"ץ כבר לא רלוונטי. למה זה הגיע לכאלה טונים?
"צריך לשאול את חברי האופוזיציה למה הטונים הגיעו לאן שהם הגיעו, הם יצרו את הפיליבסטר הזה אתמול והשתמשו באמירות מאוד אלימות כלפי ראש הממשלה. אמרתי שאני כמובן מכבד מאוד את בית המשפט העליון, אבל אם נעביר את פסקת ההתגברות הם לא יוכלו באמצעות עתירות לבג"ץ לפסול את החלטות הכנסת. אם החלטת הכנסת תהיה להעניק חסינות לנתניהו, שאלתי אותם, אולי קצת בסרקזם, מה הם יעשו ב-10 השנים הקרובות כשנתניהו יישאר ראש הממשלה".