אודטה היא מאמנת, עיתונאית ומנחת טלוויזיה מוכרת בכל בית בישראל, אבל מה באמת אנחנו יודעים על העבר המשפחתי שלה? בפינה חדשה ב"חדשות הבוקר", תחקירני חברת "מיי הריטג'" יצללו מדי יום אל אילן היוחסין של האנשים הכי מפורסמים במדינה. הבוקר אודטה גילתה כמה פרטים מפתיעים מאוד על משפחתה.

"לפני שנים, כשכל המבוגרים היו בחיים, תחקרתי אותם ובניתי עץ", סיפרה אודטה על הקשר שלה למשפחתה והוסיפה. "נסעתי לרומניה והצלחתי לראות את המקום שנולדתי וגדלתי בו, אבל בנסיעה השנייה גילחו את המקום".

בהמשך ניתאי אלבוים, חוקר מחברת "מיי הריטג'", שיתף אותה במידע החדש שהתגלה אודות משפחתה ובגילוי הראשון שעסק בסבא רבא שלה. "קיבלנו מסמך עם שבעה שמות של ההורים שלך, הסבא והסבתא משני הצדדים. בנינו עץ משפחה שחוזר חמש דורות אחורה עד 1950", אמר והוסיף. "נולדת ב-1953 ביאשי ברומניה ועלית לארץ שש שנים לאחר מכן עם משפחתך. לסבא שלך מצד אמא קראו אוזיאס פליקס ונמצא רישום הלידה שלו. לאבא של סבא שלך, קראו משה פליקס והוא היה בעלים של פונדק דרכים שבשנים האלה שימש עוברי אורח לקבל מזון ומשקאות".

אודטה מגלה על משפחתה דברים שלא ידעה (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
מיקום הפונדק ברומניה | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

גילוי נוסף שעלה מהמחקר עסק בסבא רבא וסבתא רבתא של אודטה, אלא שהמקרה הזה היה טרגי במיוחד. "מצאנו את מסמך הנישואים של סבא וסבתא רבא שלך. במשפחה התרחשה טרגדיה כפולה: שתי האמהות של החתן והכלה לא נכחו בחתונה. אמא של החתן מרים שהיא סבתא רבתא רבתא שלך הלכה לעולמה כשבנה היה בן 17, ואמא של הכלה, מירהל'ה, נפטרה כשבתה הייתה בת 13".

מנחת הטלוויזיה הייתה המומה מכמות המידע המפתיע שהגיע לאוזניה בבת אחת, אבל כשגילתה שיש לה קרובת משפחה עליה לא שמעה מעולם - היא לא הסתירה את ההתרגשות. "אלכסנדר מישקוביץ' הוא בן דוד של אמא שלך. השם שלו מופיע גם בעץ של מישהו אחר. קוראים לה סנדרה מרטין, היא בת 74 וגרה באוסטרליה, שסבתא של אודטה סופיה הייתה אחות של סבתה מריה".

אודטה מגלה על משפחתה דברים שלא ידעה (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
סנדרה מרטין - קרובת המשפחה של אודטה | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

עוד לפני שהספיקה לעכל את הפרטים, נשלח עבור אודטה מסר מיוחד מסנדרה: "היי אודטה, שמי סנדרה מרטין, אני בת 74 ונולדתי באנגליה. סבתא שלך סופיה הייתה אחות של סבתי מריה. מאוד שמחתי לגלות שאת קרובת משפחה כל כך מפורסמת. יום אחד אשמח לפגוש אותך ולדבר על דברים נוספים. מאחלת לך כל טוב".

בסיום, העיתונאית צפתה לראשונה בתמונות מיוחדות בצבע שנשלחו על ידי מרטין, ובתמונת ארכיון שלה מהעיתון "העולם הזה" משנת 1977 שבה נכתב: "למרות גילה הצעיר הספיקה לצבור ניסיון בניהול משק בית ואת ניסיונה היא מבקשת לחלוק עם הקוראים בסגנונה המיוחד".