בבית החולים סורוקה בבאר שבע, בוחנים הבוקר (שלישי) האם נערה בת 15 נפטרה אמש בביה"ח בגלל סיבוך של מחלת השפעת. גופה של הנערה, נועה תמר בן שמואל, קרס לאחר מספר ימים בהם אושפזה במצב קשה.

"זה מקרה טראגי ונדיר", סיפר ב"חדשות הבוקר" הפרשן לענייני בריאות, רן רזניק ("ישראל היום"). לדברי רזניק: "המקרה נחקר ונבדק בבית החולים, כשכל הסימנים מצביעים על סיבוך של מחלת השפעת. משרד הבריאות לא ממליץ להתחסן נגד שפעת בגילאים האלו, אבל זה מוכיח שחיסון מציל חיים. עדיין אפשר וצריך להתחסן ואני קורא לציבור מכאן לעשות זאת. יש תיאוריות קונספירציה סביב החיסונים שלא כדאי להתייחס אליהן".

פרופ' אבישי אליס, מנהל מחלקה פנימית בבי"ח בילינסון, השתתף גם הוא בדיון וציין: "יכול להיות שאם בני המשפחה של הנערה היו מתחסנים נגד שפעת זה היה מגן גם עליה. מעבר להגנה האישית יש גם אפקט סביבתי. שילדה בריאה נפטרת מסיבוך זה מקרה טראגי, אבל במחלקות הפנימיות רואים את הסיבוכים הללו שוב ושוב. שפעת היא מחלה קשה ורובינו לא חולים בה. התסמינים הם מלבד חום גם קוצר נשימה וחולשה קיצונית, אלו סימני האזהרה הראשונים וכשהם מופיעים, חשוב מאוד לגשת לרופא המשפחה".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, א'-ה' ב-06:15, בערוץ 12