במשך דקות ארוכות, לעיני המצלמות בחנות סלולר בבני ברק, ארבעה שוטרים הכו נמרצות את הרב חננאל טירן, זאת אחרי שלטענתם השתתף בהפגנה אלימה מול החנות והתנגד למעצר. טירן טוען כי כלל לא לקח חלק בהפגנה אלא עבר לידה במקרה.

"חזרתי מהעבודה אחרי יום ארוך, עייף, ניסיתי כמה שפחות למשוך תשומת לב", תיאר הבוקר, "עברתי בחלק שלדעתי היה הכי שקט, לא איפה שכל האנשים היו. חציתי את שטח ההפגנה ואחד השוטרים, מפקד התחנה, החליט שהוא מרחיב את המעגל הריק. הוא לא אמר להתפזר אלא פשוט רדף אחריי ואחרי עוד כמה אנשים שהיו שמה".

"עברתי את החנות בעשרים מטר. מפקד התחנה החליט לפזר אותנו עם ברכיות ואגרופים. הסברתי לו שאני רוצה ללכת הביתה, אבל הוא המשיך. הוא הסתכל עליי כאחד מההפגנה כי יש לי חליפה וכובע".

ניסית להסביר לו שאתה לא קשור להפגנה?
"ידעתי שאין עם מי לדבר. אחרי 30 שניות של רדיפה הסתובבתי אליו ואמרתי לו, אתה משתמש בכוח לא סביר. הוא קלט את זה בתור התנגדות, תפס אותי, חנק אותי והדף אותי אל תריס ברזל של חנות סמוכה. ידעתי שצילמו את זה, אבל לא רציתי למשוך יותר מדי תשומת לב. שלחתי ילד לראות מה שם הקצין".

שוטרים הפילו רב לרצפה והכו אותו (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
"נתנו מכות באשכים, תפסו לו את השיער ודרכו עליו". השוטרים והרב חננאל טירן | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

כמה זמן נמשכו המכות בתוך החנות?
"ההתעללות נמשכה חמש-שש דקות. מהרגע שהם הכניסו אותי לחנות זעקתי להם, הבנתי שהחיים שלי בסכנה. צעקתי להם שאני משתף פעולה איתם, חזרתי על המשפט הזה אולי תשע פעמים, אבל הם פשוט לא הפסיקו".

במשטרה טוענים שהתפרעת בהפגנה. למה הם באו דווקא אלייך?
"השוטר ראה שצילמו את החניקה הראשונה וידע שאם אני בא לראות את השם שלו, זה לא ייגמר בטוב. אחר כך, כשלקחו אותי בניידת, שוטר אחד די הרגיע אותי ושוטר אחר אמר: 'אתה נכנסת למקום הלא נכון בזמן הלא נכון'. הוא אמר שלפני כן מישהו זרק אבן על שוטר, שכולם היו עצבניים ושאני נפלתי קורבן".

עו"ד אייל אבולפיה שמייצג את טירן טען כי, "החנות הזאת לא פעלה בשלב הזה, הם שמרו עליה מפני אותה הפגנה. הם הכניסו אותו לחנות בידיעה שאין בה אור ושהם נמצאים הרחק מעיני המצלמות. אנחנו רואים אותם בשלב מסויים משוחחים על עניין המצלמות, אחד נוגע בגב של האחר ופתאום שניהם מסתכלים ומחפשים מצלמות. אנחנו יכולים להבין על מה היה השיח. אלה היו מצלמות אינפרה-אדום בחנות חשוכה והם לא ראו אותן".

שוטרים הפילו רב לרצפה והכו אותו (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
"השוטר אמר: 'אתה נכנסת למקום הלא נכון בזמן הלא נכון'". הרב חננאל טירן | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

פניתם למח"ש?
"פנינו למח"ש לפני למעלה משבוע וחצי ובאופן מפתיע הם עדיין לא פתחו בחקירה. הם פתחו בפיקציה שנקראת בדיקה. העברנו את הסרטונים האלה למח"ש ולמרות מה שרואים בסרטונים, מח"ש עדיין לא פתחה בחקירה. מדברים פה על פוליטיקות, מח"ש לא נותנת אישור לצוות החקירה לפתוח בחקירה".

השוטרים טוענים שחננאל התנגד למעצר.
"הוא לא נעצר על ידם בזמן אמת בניגוד למה שהם טוענים, הוא חזר בעצמו כדי לראות את שם התג של מפקד המשטרה. זה מה שעיצבן אותם. בהתחלה הם הרחיקו אותו ממפקד התחנה, ופתאום מפקד התחנה הורה להם להחזיר אותו. איגפו אותו ארבעה-חמישה שוטרים והכניסו אותו לתוך החנות. אחרי שהיה אזוק הם דרכו לו על הברך, שוטר אחד נתן לו אגרוף באזור האשכים, תפסו לו את השיער, דברים נוראיים. השוטרים אומרים קרטונים בוערים? הדבר היחיד שבער זה הסיגריות של השוטרים שעמדו ניחוחים ועישנו".

תגובת משטרת ישראל: "כוח משטרה הוזעק להפרת סדר של מאות מתפרעים מול חנות סלולר בבני ברק. הכוח נתקל בהמון הזורע הרס במקום באבנים, בלוקים, מוטות, קרטונים בוערים וזיקוקים. חלק מהשוטרים נפגעו מהאבנים והחפצים ואף נפצעו. הכוח עצר את אחד ממפירי הסדר והכניס אותו לחנות תוך שהוא מפעיל כוח רב ומתנגד. נגד החשוד הופעל, כמקובל וכחוק, כוח סביר לצורך השתלטות עליו ולכבילתו באזיקים. ככל שעולות טענות כלפי התנהלות השוטרים ראוי שאלה ייבדקו על ידי הגורמים הרלוונטיים".