12 מנדטים, זה המספר שהרשימה המאוחדת של בני גנץ וגדעון סער, "כחול לבן - התקווה החדשה", עדיין לא מצליחה לעלות ממנו. השניים, שרצו להיצמד ליאיר לפיד במספר המנדטים ולנסות להרכיב את הממשלה הבאה, ממשיכים לטעון כי אם גוש נתניהו לא ישיג 61, המפלגות החרדיות יילכו עם גנץ וסער.

חברת כחול לבן, שרת המדע והטכנולוגיה אורית פרקש הכהן, אמרה הבוקר: "אם בפעם החמישית לא יהיה לנתניהו 61, נראה הרבה מאוד דברים. גנץ הוא היחיד שיכול לפרק את הגוש מול גוש ולייצר ממשלה רחבה ויציבה. הציבור רוצה להפסיק את הסחרור הפוליטי הזה, ורק אנחנו יכולים לעשות את זה".

"האם התסריטים שראינו בבחירות האחרונות היו נראים ריאליים בהתחלה? עוד הרבה צפוי לקרות. גנץ יכול לשבור את הגושים ולייצר מבנים שאנחנו לא חושבים עליהם כרגע. הוא היחיד שמקובל על כל חלקי הבית, פונים אליו כל הזמן. הוא מקובל גם על הציבור כראש ממשלה ויכול להביא לחיבורים האלה. אנחנו מייצגים מפלגה שבעינינו היא מפלגת שלטון, יש בה הרבה מהממלכתיות ומהמרכזיות בפוליטיקה".

גם לכם אין 61. איך בדיוק תרכיבו ממשלה? ליברמן לא יישב עם החרדים, תצטרכו בכל זאת את הליכוד.
"עוד לא ראינו את תוצאות הבחירות, אנחנו לא יודעים מה יהיה. הכל יכול להשתנות. אם יש משהו שראינו בפוליטיקה, זה שהדברים מאוד נזילים. אני חושבת שלא יהיה 61 לנתניהו וזה מה שהציבור צריך בתקופה כלכלית מורכבת כזאת".

רע"ם כחברה קואליציונית שמשלימה ל-61 מקובלת עלייך?
"אנחנו מכוונים לממשלה רחבה, יציבה וממלכתית. מנסור עבאס איש ראוי וערכי שאני מאוד מעריכה, אבל הקושי בממשלה האחרונה נבע מההישענות על כל קול בודד וכל חבר כנסת. הציבור צריך שהדבר הזה ייפסק. תחשבו על התקופה הכלכלית שאנחנו נמצאים בה וכל האתגרים שאנחנו נמצאים בהם. הסבב הבלתי נגמר של בחירות לא יכול להימשך".

תצטרכו להפר הבטחה, אחרת לא יהיה לכם 61.
"לא נפר שום הבטחה. גנץ יפרק בסיבוב הזה את הגושים שאנחנו כל כך נעולים עליהם. לזה אנחנו מכוונים. אנחנו רוצים לייצר ממשלה שתשים את הציבור במרכז ולא תעסוק רק בעניינים האישיים של נתניהו".

מדווחים שגורמים בסביבת גנץ כבר מצטערים על האיחוד עם סער. אתם באיזור 12 מנדטים, החיבור לא מוכיח את עצמו בסקרים.
"בין 12 ל-14 מנדטים ואנחנו רק בתחילת הדרך. יש עוד מעל שלושה חודשים עד הבחירות. כחול לבן תמיד מסתכלת קדימה ותמיד שמה את ישראל במרכז. אנחנו מייצרים מצב שלא ניפגש בבחירות שישיות".