מאות רקטות שוגרו הלילה (רביעי) מרצועת עזה לעבר ערי הדרום וגוש דן. אב ובתו נהרגו בכפר דהמש שבסמוך ללוד כתוצאה מפגיעת רקטה בחצר ביתם. פגיעות ישירות נרשמו גם בבית ביהוד ובאוטובוס בחולון.

כתוצאה מפגיעת הרקטה באוטובוס פונו לבית החולים שמונה פצועים, בהם אישה כבת 30 במצב קשה, גבר כבן 50 וילדה בת חמש במצב בינוני ושלושה פצועים במצב קל. ספרטק זבולון, בעל חנות בחולון, עמד בסמוך מאוד לאוטובוס - וכתוצאה מנפילת הרקטה נפצע והובהל לבית החולים. ב"חדשות הבוקר" שיחזר ספרטק את שאירע.

"בסיום העבודה בחנות שמתי את הדברים במקום וסגרתי אותה", תיאר ספרטק, "התחילה אזעקה, לא הבנתי מאיפה זה בא. יצאתי מהחנות כדי לברוח מהר לתוך הממ"ד, באתי לסגור את הדלת עם המפתח, וכשרק הכנסתי אותו - בתוך שניות היה בום. עפתי שישה מטרים והתעוררתי כשאני על מישהו ששכב לא בהכרה".

אוטובוס בחולון נשרף בגלל פגיעת רקטה
פגיעה ישירה באוטובוס בחולון

"ראיתי את כולם דורכים אחד על השני, היו צעקות, שריפה, ריח לא נורמלי. הזוי ומפחיד מאוד", שיחזר ספרטק, "זה יותר גרוע מסרט אימה. האוטובוס לוהט, לשנייה לא הבנתי אם זה פיגוע. לא יכולתי לנשום, הרגשתי כאילו אני נחנק. הראש הסתובב, הברכיים והחזה כאבו לי, התחושה הייתה כאילו דרסו אותי".

עד כמה הבהלה ברחוב הייתה גדולה?
"ראיתי המון פצועים, זה מפחיד להיזכר בזה. אנשים רצו אחד אחרי השני, צעקו, דרכו זה על זה. בסרטים לא רואים דבר כזה".

מה מצבך כעת?
"יש לי כאבים בחזה בצד שמאל, הרופאים אמרו שהם לא אוהבים את תוצאות הבדיקות של הריאות שלי. קיבלתי מכה חזקה מאחורה, בתוך הגב. אני צריך לעשות עוד ועוד בדיקות. כל צפצוף קטן שאני שומע מפחיד אותי, זה מזכיר לי את האזעקה. אנשים באים ומדברים איתי, אבל זה לא מרגיע אותי. זה מפחיד".

שומר החומות וגם גוש דן (צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש/90 )
האוטובוס שנפגע בחולון | צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש/90

החנות שלך נהרסה?
"חצי חנות הלכה, התעוררתי בתוך הזכוכיות של החנות שלי. אני רוצה לחזור ולראות מה קרה עם החנות, אבל מפחיד אותי לחזור למקום הזה. כל החיים שלי גדלתי בחולון, בחיים לא חשבתי שזה יפול עליי. לא תיארתי לעצמי שזה יקרה לי".