עימותים אלימים פרצו אתמול (ראשון) באוניברסיטת תל אביב במהלך הפגנה לציון "יום הנכבה". מפגינים ערבים הניפו עשרות דגלי פלסטין והתעמתו עם מפגינים יהודים שהניפו מנגד את דגל ישראל. כוחות משטרה נאלצו להתערב ולהפריד בין המחנות. שלושה מפגינים נעצרו בגין תקיפת שוטרים ומפגינים והפרת הסדר במקום.

דורית יצחק, אחת המפגינות שהניפה את דגל ישראל והותקפה, סיפרה באולפן "חדשות הבוקר": "קיבלתי הודעה בוואטסאפ שיש הפגנה באוניברסיטת תל אביב ושהולכים להתנוסס דגלי אש"ף. החלטתי להגיע. התקשרתי לבתי שלומדת לבגרות במתמטיקה ואמרתי לה: בואי וצלמי אותי למקרה שיקרה משהו".

"אני גרה ממש בקרבת האוניברסיטה. כשהגעתי ראיתי את הדגלים של המפגינים היהודים מ'אם תרצו'. נופפתי בדגל והגיעה אליי בחורה. לא התייחסתי אליה כדי לא לעורר עימות מולה. אחר כך הגיע ערבי שניסה לתפוס לי את הדגל ולקחת אותו ממני. אמרתי לו: תצטרך להוריד לי את היד כדי לקחת ממני את דגל ישראל. צלם שראה שהערבי מתנפל עליי התחיל לצעוק, 'עזוב אותה, אל תיגע בה'. השוטרים הגיעו והרחיקו אותו ממני".

דורית יצחק בהפגנה (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
דורית יצחק מנופפת בדגל ישראל בהפגנה | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

חבר הפאנל חיים לוינסון תקף את יצחק והאשים אותה בפרובוקציה מכוונת. "אפשר להפסיק עם ההצגה? היה צד של אנשים עם דגל ישראל, צד של אנשים עם דגל פלסטין, וכוחות אבטחה באמצע. את בחרת לחצות את המחנה", האשים ,"כשראיתי את הסרטון חשבתי שזאת ילדה בת 20 שעושה את זה בשביל הלייקים באינסטגרם. אני מופתע שמישהי שיש לה ילדים בגיל 20, הולכת כמו אוהדים במגרש כדורגל לצד השני ושמה את הדגל בשביל אחרי זה לבכות - 'הוא צעק עליי'. לא מצליח להבין, מה זה נותן לך?".

"היה לך צד ובחרת לצאת ממנו. באת לפה להתבכיין", המשיך לוינסון, "זה אירוע תשומת לב, אין כאן שום דבר עקרוני. את רצית את הפרובוקציה הזאת. הפרובוקציה זו חציית המחנות, הרי אם פלסטיני היה עושה את אותו הדבר ומתקרב לצד השני עם הדגל, היית אומרת אותו הדבר. בעיניי זאת התנהגות ילדותית".

יצחק הגיבה: "עצוב שהגענו למצב שיהודי במדינת ישראל חושב שלהניף את דגל ישראל באוניברסיטת תל אביב זו פרובוקציה. אין פה עניין של אהדת קבוצת כדורגל, אלא עניין עקרוני של איזה דגל אנחנו מניפים. אני בוגרת אוניברסיטת תל אביב ובתקופה שאני למדתי בה, לא היו כאלה הפגנות. זה לא היה חוקי להרים דגלי אש"ף".

"לא רציתי לעשות פרובוקציה כדי להתבכיין. לדגלי אש"ף שמתנוססים באוניברסיטה בישראל יש מטרה אחת - להגיד שאין לנו זכות קיום פה. כן, אני אבוא עם דגל ישראל וזאת לא פרובוקציה", סיכמה יצחק.