הסיוט הגדול ביותר התרחש בביתה של רונית אדרי, תושבת היישוב עומר שבדרום: שני שודדים רעולי פנים נכנסו לחדר השינה שלה ובצעד לא ממש ברור, אחד מהם החליט לשלוף את הטלפון הסלולרי שלו – ולתעד את השוד. רונית מצדה, התעוררה משנתה וניסתה להבהיר לשודדים שבביתה אין מה לגנוב: "נשבעת לכם באלוהים, אני מעוקלת, אני כולי מעוקלת", אמרה להם מתוך שינה.

בשלב זה לא ברור מדוע בחר אחד השודדים לתעד את האירוע, והמשטרה מעריכה כי הוא עשה זאת ברוח התקופה והרשתות החברתיות. "זו חדירה גם לבית וגם לפרטיות, גם למקום הפרטי והכי אישי שלך, והפחד הכי גדול הוא על הילדים", סיפרה אדרי לכתב כאן 11 בדרום, איציק זוארץ שפרסם לראשונה את הסיפור.

"באחת וחצי הלכתי לישון, היו רעשים של שקיות ומיד התעוררתי. הקטין ממשיך לעמוד כאן ולחטט בדברים, והבחור היותר בוגר מתקרב אליי ועושה לי תנועות של תשתקי, תהיי בשקט, לא לדבר. הוא פונה אליי ואומר: 'איפה כסף?' אמרתי לו: 'אין לו שום כסף'".

השוד בביתה של רונית אדרי (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" )
מתוך תיעוד השוד | צילום: מתוך "חדשות הבוקר"

רב סמל בכיר לימור וקנין ממשטרת הנגב הגיב לדברים בחדשות הבוקר עם ניב רסקין. "מדובר במקרה מוזר... הבנו שמדובר בשוד מזוין. הקמנו צוות חקירה מיוחד והתחלנו לחקור", סיפר. בנוגע לשאלה האם נתקל בעבר בתופעה דומה של שודדים שמחליטים לתעד את השוד שהם בעצמם מבצעים, ענה וקנין שלא. "הם מכחישים, לשודד אין ממש הסבר", הוסיף. "הם הופתעו לגלות שהטחנו בפניהם את הרעיון. הם לא האמינו".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. א'-ה', 6:15-9:00 בקשת, ערוץ 12