תיעוד מדהים שפורסם בסוף השבוע, מראה רקטה שמתפוצצת בסמוך מאוד למכונית שנוסעת בכביש סמוך לשדרות. נהג הרכב, שמעון אלבז, שיחזר ב"חדשות הבוקר" את האירוע שהיה יכול להסתיים באסון כבד.

"בשעה 12:30-13:00 בצהריים קפצתי לתת לבן שלי שמאבטח את אחד המתקנים באיזור את ארוחת השבת", תיאר אלבז בשיחה עם ניב רסקין, "לקחתי את החייל איתי במכונית. נסענו, היה צבע אדום ויצא טיל של כיפת ברזל. תיכננתי להספיק להגיע למיגונית שהייתה בסמוך לנפילה, אבל הקאסם נפל ממש אחרי ארבע-חמש שניות".

"אחרי הנפילה עצרנו בצד, פרקנו מהרכב ובאוטומט נכנסנו למיגונית", המשיך אלבז, "אחרי כמה שניות יצאנו החוצה, התעשתנו והלכנו למכונית הראשונה שעברה, לגברת שחטפה את ההדף הראשון. זה נס גדול, שנייה אחת או שתיים של פוגע או לא פוגע. לא פשוט לעבור חוויה כזאת, עוברים בי הרהורים על מה יכול היה לקרות".

תיעוד: פגיעת רקטה סמוך לרכב בשדרות (צילום: אלי גל)
תיעוד: פגיעת רקטה סמוך לרכב בשדרות | צילום: אלי גל

פעם ראשונה שאתה קרוב כל כך לפגיעה?
"פעם שנייה. הפעם הראשונה הייתה לפני 13-14 שנה. זה היה ביום שעברתי דירה, נחת קאסם בדיוק באותה סיטואציה, לפני הרכב. זה היה ממש קרוב".

אפשר להתרגל למציאות חיים כל כך קשה?
"לא מתרגלים לצערי. אנחנו סופרים 20 שנים כאלה פה בשדרות, ולא מתרגלים. אנחנו רצים, שומרים על חיים צמוד למרחבים מוגנים - קשה מאוד להתרגל לזה. מצד שני, אנחנו חזקים".