היום השישי למלחמה בעזה, מספר הנרצחים והנופלים עומד על לפחות 1,300, כשיותר מ-100 ישראלים נמצאים לפי ההערכות בשבי החמאס ברצועת עזה. מספר הפצועים עומד על 3,000, מהם 105 במצב קשה.

שר החינוך יואב קיש, חבר הליכוד, הודה הבוקר שהמלחמה תפסה את הממשלה בהפתעה גמורה. "לא האמנתי מימיי שנגיע למצב הזה. האירוע הקשה ביותר בעיניי זה האסון עצמו. איך נפלנו בפח הנוראי הזה? אלה שאלות קשות שאני שואל את עצמי. יש לנו אחריות כממשלה, לי כשר בממשלה יש אחריות, הצבאי אחראי, אבל עכשיו אני אומר לצבא: תתרכזו במשימה, תתרכזו בלנצח. כולנו מתקדמים בזה".

כשנשאל האם האויבים זיהו חולשה בגלל הפילוג הפנימי שנוצר סביב הרפורמה המשפטית, הודה השר: "התעסקנו בשטויות, זה ברור לכולם. כשאני אומר התעסקנו, הכוונה לכולנו. אני לא מחלק ציונים עכשיו. זה לא הזמן. היה פה אסון נוראי, כולנו עוד כואבים ובהלם. אתמול במלון יערים פגשתי את המפונים מנתיב העשרה וזיקים. אלה היו השעות הכי קשות בחיים שלי. לשבת איתם בחדר, שעות, לשמוע סיפורים. בכיתי ביחד איתם. יש למדינת ישראל, לכולנו, חוב כלפי האנשים האלה, שלא יודע אם נוכל למחוק אותו אי פעם".

באשר לחידוש הלימודים, לפחות באופן מקוון, הודיע קיש: "החזרה ללימודים בשגרת חירום זה חלק מהחוסן הלאומי שלנו. אני דוחף לזה בכל הכוח. הנחיתי שהחל משבוע הבא, ביום ראשון, חוזרים ללימודים בלמידה מרחוק בכל הארץ, לפי מערכת שעות מסודרת, בהתאם ובכפוף למצב שכל אחד נמצא בו. יש מורים שנפגעו, בני משפחה שנפגעו, מילואים, נדע לתת מענה לכל המכלול ולטפל בזה".

באשר לנשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, שזכה בעבר להשמצות מחברי קואליציה, אמר קיש: "יכולים להיות חילוקי דעות, אבל בוודאי שאסור לדבר בחוסר כבוד. כשהדברים האלה נאמרו, גיניתי אותם. אני מעולם לא דיברתי ככה. לפעמים היו חריגות, אבל עכשיו אני אומר בצורה הכי ברורה: הנאום הזה נתן כוח לכל אזרח ישראלי וחימם את הלב בנקודה הכי רגישה שלנו. ביידן הוכיח שהוא ידיד אמת שלנו, שארצות הברית ידידת אמת. לא יכולנו לצפות לנשיא כל כך אוהב את ישראל וציוני מנפשו פנימה. האמירה האישית, החיבור לגולדה, ההבנה שכל אחד היום במדינת ישראל מבין: שאין לנו לאן ללכת, אין לנו ארץ אחרת, שהמחויבות שלנו זה למקום הזה, לאנשים האלה, לעם ישראל, ושביחד ננצח. ביידן היה שם, במקום הזה, וזה יירשם על שמו לנצח נצחים".

השר נשאל האם לפי ההערכות חיזבאללה תפתח חזית בצפון והשיב: "אף אחד עוד לא יודע מה יקרה, אפילו החיזבאללה לא יודעים. זה מאוד תלוי בהתפתחויות. יכול להיות דבר קטן שידליק את האירוע. ברמת האינטרס הישראלי, אין לנו אינטרס להדליק זירה נוספת. אנחנו כן מוכנים להכות בחיזבאללה חזק מאוד. נגיב בכוח על כל מהלך שהם יעשו. אף אחד עוד לא יודע איך זה יסתיים. ישראל מוכנה, גם בגזרה הצפונית".