תחלואת הקורונה מתפשטת שוב בישראל: עם יותר מ-3,000 מאומתים ביום ומקדם הדבקה שהאמיר ל-1.53, נראה כי הגל החמישי החל - כשבמשרד הבריאות מצביעים על היפוך מגמה, כשמרבית המאומתים לזן האומיקרון בישראל נדבקו בתוך הקהילה ולא כאלה שחזרו מחוץ לארץ. אחרי המלצת הצוות לטיפול במגפות על מתן חיסון רביעי לבני 60 פלוס ומדוכאי חיסון, הנושא ממתין לאישורו של מנכ"ל משרד הבריאות.

בתוך כך, הלילה נכנסה לתוקפה מדיניות הבידודים החדשה. לפיה, מחוסנים או מחלימים שייחשפו למאומת לקורונה יעברו בדיקת אנטיגן מוסדית וברגע שיקבלו תוצאה שלילית יהיו פטורים מבידוד. אם התוצאה תהיה חיובית, המחוסנים או המחלימים יידרשו לשהות בבידוד עד לקבלת תוצאה של בדיקת PCR. באשר למי שאינו מחוסן או מחלים, אלה ייאלצו לעבור בדיקת PCR אם נחשפו למאומתים - אלא שגם אם התוצאה תצא שלילית, יידרשו לבידוד של שבעה ימים שהיציאה ממנו תתאפשר רק לאחר בדיקת PCR נוספת.

ערים אדומות

מעלה אדומים

צור הדסה

קרית אונו

ראשון לציון

יד בנימין

מבשרת ציון

שתולים

ערים כתומות

יבנה

אורנית

חולון

הוד השרון

אזור

נס ציונה

רעננה

כפר יאסיף

גבעת שמואל

רמת השרון

רבבה

דימונה

גבעתיים

סביון

מודיעין-מכבים-רעות

תל אביב-יפו

קרית גת

רמת גן

מצפה יריחו

חשמונאים

כפר סבא

כפר אדומים

ברכה

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן, הזהירה הבוקר בשיחה עם נסלי ברדה: "אנחנו צופים שבעוד שבועיים עד שלושה יהיו בישראל עשרות אלפי מאומתים ביום, בין 10,000 ל-20,000", העריכה השרה, "לא נכון לכנות את זה 'מדיניות הדבקה', מה שקורה כאן זה ניהול הגל הנוסף. אני שמחה על ההחלטה לשנות את מדיניות הבידודים. כשאנחנו מקלים את מדיניות הבידודים יש לזה סיבה - ראינו במדינות אחרות שכשהכניסו את כולם לבידוד, נוצר סגר דה-פקטו שאין בו תועלת בגלל קצב ההדבקה חסר התקדים".

"אנחנו מקווים שהגל הזה ידעך מהר ושלא יהיו בו הרבה חולים קשים לאור החיסוניות שקיבלנו", המשיכה פרקש הכהן, "אני מקווה שביום ראשון הקרוב הממשלה תקבל החלטה על תו ירוק זמני שדחפתי מאוד, שיאפשר להורים לילדים מחוסנים לקבל תו ירוק החל מהחיסון הראשון. הילדים יהיו יותר מוגנים ואנחנו כמדינה נהנה מעוד מחוסנים".

מדוע יש עיכוב באישור החיסון הרביעי?
"אני סומכת על שיקול הדעת של ועדת החיסונים וגם על דעתו של מנכ"ל משרד הבריאות. הוא מדייק את הדברים ובודק לאיזה גילאים בדיוק להמליץ - סומכת על שיקול דעתו המקצועית. בסוף זו החלטה מקצועית לחלוטין, ללא מעורבות פוליטית".