שתי הצעות אי האמון בממשלה נפלו במליאת הכנסת ביום פתיחת מושב הקיץ, זאת למרות שרע"ם טרם חזרה בה מהקפאת החברות בקואליציה ונעדרה מהמליאה, כמו גם עידית סילמן שפרשה. בהצעה הראשונה שהגישה סיעת הליכוד 52 חברי כנסת הצביעו בעד הצעת אי האמון לעומת 61 שהצביעו נגד, בהם גם חברי הרשימה המשותפת. בהצעה השנייה שהגישה סיעת ש"ס, 56 התנגדו לעומת 52 שתמכו.

מחר (רביעי) הקואליציה תתמודד עם האתגר המשמעותי באמת שלה - הצעה לפיזור הכנסת. בשלב זה לא ברור האם רע"ם תחזור לקואליציה ברגע האחרון ותתנגד להצעה הזאת וקולות בתוך הממשלה קוראים להיעזר שוב במשותפת כרשת ביטחון.

שר המודיעין אלעזר שטרן מסיעת יש עתיד אמר הבוקר לניב רסקין: "בלי סילמן הקואליציה היא 60 והאופוזיציה 54. זה רוב ברור. למרות המורכבות שבינינו לבינם יש את המשותפת, אנחנו צריכים שהממשלה הזאת תשרוד. אזרחי ישראל לא רוצים בחירות, הם זוכרים מה היה פה במערכות הבחירות האחרונות כשלא היו תקציבים והמלחמות על מערכת המשפט ומוסדות החוק. אנחנו לא רוצים ממשלה שבן גביר הוא השר לביטחון פנים בה. שמענו על חשודה בשליחת קליעים לראש ממשלה, הלוואי ונתבדה וזו לא מישהי שמזוהה פוליטית עם צד אחד של המפה".

אתם לא יכולים להעביר שום חוק, אתם תלויים במשותפת, כמה זמן זה באמת יכול להחזיק?
"כבר היו פה ממשלות עם פחות מ-60 שתפקדו לאורך הרבה מאוד זמן. השאלה זה אם הממשלה הזאת יכולה לשרת את אזרחי מדינת ישראל, כן או לא. הממשלה מטפלת בסוגיות הביטחון של מדינת ישראל בעדיפות עליונה. נכון שיש דברים שלא נצליח להעביר, אבל אנחנו רואים מהצד השני את האיום של ממשלה עם בן גביר ונתניהו".

אם צה"ל יאמר לכם בקבינט: בואו נחסל את סינוואר או נצא למבצע ענק בג'נין, תוכלו לעשות את זה? באותה שנייה אין לכם את המשותפת ורע"ם ואין ממשלה.
"כמי שיושב בקבינטים, צורכי הביטחון של מדינת ישראל מעל לכל, כבר הוכחנו את זה. יהודים עלו להר הבית יותר משעלו קודם. בקבינט לא יושבים כל נציגי הקואליציה הזאת. זה לא הדיון, הדיון הוא אם החברה הערבית רוצה בחירות עכשיו. גם היא לא רוצה. מניעת הבחירות זה עניין משותף, מקווה שגם למצביעי הליכוד".

אתה תומך בחיסולו של סינוואר, כן או לא? האם צריך לחדש את החיסולים הממוקדים?
"לא אדבר בטלוויזיה על מה שקורה בדיונים ועל איזה צעדים צריך לנקוט. אין ספק שהחמאס הוא ארגון טרור ושהחברים בו שמעודדים טרור הם טרוריסטים, אבל צריך להזכיר דבר אחד. בפיגועי הטרור שהיו פה לאחרונה, ברובם המוחלט אנחנו לא מזהים הכוונה מעשית של איזשהו ארגון טרור. זה מקשה על ההתמודדות איתם".

אחרי שלפיד חגג לגפני יום הולדת, אתם בונים על זה שיהדות התורה תצטרף לקואליציה?
"חגגנו יום הולדת לגפני כי כיושב ראש ועדת הכספים, גפני עשה למדינת ישראל דברים טובים. אני אישית, בהיותי יושב ראש הקרן לרווחת נפגעי השואה, נתתי לו את אות האור הראשון שניתן. האם אנחנו רוצים שחרדים ייכנסו לקואליציה? בוודאי שאנחנו רוצים להרחיב את הקואליציה. האם בכל מחיר? לא, אבל ברוכים הבאים. מקווה שגם הם יבינו שההתייצבות שלהם לצד נתניהו לא מיטיבה עם הציבור שלהם, באופן חד משמעי".