15 ימים בלבד נותרו לבני גנץ להרכיב ממשלה ובינתיים המשא ומתן הקואליציוני בקיפאון. אמש (שני) קרא יושב ראש ש"ס, אריה דרעי, לקדם חוק לבחירה ישירה בין שני ראשי המפלגות הגדולות, בנימין נתניהו ובני גנץ, כדי לפתור את הפלונטר הפוליטי ולהימנע מסבב בחירות שלישי. מאיר כהן מכחול לבן התייחס ב"חדשות הבוקר" ליוזמה של דרעי והביע תמיכה ברעיון.

"זאת הצעה מעניינת ואנחנו נשקול אותה, למרות שגם את זה ביבי נתניהו יידחה", טען כהן, "דעתי האישית היא שצריך לשחרר את המדינה מבחירות ואם יגיעו למסקנה שבחירות ישירות זה מה שצריך, זה נכון לעשות את זה. אני משוכנע שגנץ ינצח בכל מקרה".

כהן, שאמר כי אינו מתואם עם ראשי כחול לבן בנושא התמיכה בבחירות הישירות, הכחיש כי מתנהל משא ומתן עם נפתלי בנט ואיילת שקד. "אין עכשיו שום משא ומתן, בוודאות, אבל הכל נמצא על השולחן. אנחנו עדיין מרימים את דגל האחדות ומפצירים בביבי נתניהו ובליכוד להפסיק עם הספינים, שיבואו ויספרו לציבור שהם לא רוצים ממשלת אחדות אלא בחירות, כי כך גזר ביבי נתניהו. הוא מוביל מדינה שלמה לבחירות יקרות".

אמרתם לפני הבחירות שאם תקבלו את המנדט, תצליחו להרכיב ממשלה. אמרתם גם שאם נתניהו ייכשל בהרכבת ממשלה, בליכוד יזיזו אותו הצידה. שני הדברים הללו לא קרו.
"לא אמרנו בוודאות שאם הוא לא יצליח להרכיב ממשלה אז בליכוד יהיה מרד. היינו מאוד זהירים בדברינו. אמרנו שנעשה הכל כדי להקים ממשלת אחדות, נשארו עוד שבועיים ואנחנו עושים כמיטב יכולתנו, ממשיכים לפנות לליכוד ולהגיד להם שיבואו. ראש הממשלה והליכוד ממשיכים להתעקש על גוש השיתוק והחסינות, ושנתניהו הראשון בכל מקרה. הם מעקרים את המשא ומתן".