תמיר עידאן, ראש המועצה האזורית שדות נגב, הגיש מכתב התפטרות לליכוד במחאה על אי הטיפול הכלכלי בתושבי הדרום וכיתות הכוננות הלא מצוידות. "לאור התנהלות ממשלת ישראל במלחמה האחרונה שנכפתה עלינו במתן כלים ומענים לשמירה על ביטחון וחוסן תושבינו, אני מודיע בזאת על התפטרותי ממפלגת הליכוד - ואני מטיל את כל האחריות על ממשלת ישראל", כתב עידאן במכתבו.

שי חג'ג', ראש המועצה האזורית מרחבים וחבר ליכוד בעצמו, הביע בוקר תמיכה בצעד הזה: "תמיר שכן, שותף וחבר קרוב. הוא לא עשה הצגה לטלוויזיה, הוא זעק מדם ליבו. כואב לו, קשה לו, כמו שקשה לכולנו. הבעיה המרכזית היא שמדינת ישראל ומקבלי ההחלטות לא מבינים שהשבעה קילומטרים האלה כבר לא רלוונטיים".

חג'ג' מחה על כך שהמדינה לא מספקת סיוע תקציבי ליישובים שנמצאים במרחק מעל שבעה קילומטרים מגבול רצועת עזה: "הקסאם מזמן עבר את השבעה קילומטרים, המחבלים היו על הצירים שלנו. ההתייחסות לאוכלוסייה שנמצאת מעבר לשבעה קילומטרים, זה כאילו שהיא לא קיימת. זה לא הגיוני".

"ילד עם צרכים מיוחדים, ששלושה או ארבעה שבועות כבר יושב בבית, משתגע ומשגע את הסביבה שסביבו. צריכים להוציא אותם להפגה, אבל אין תקציב לדבר הזה. אף אחד לא מתקצב את זה. יש אצלנו אוכלוסיות מבוגרות, קשישים. ל-60% מהמועצה אצלי אין ממ"דים, כי אף אחד לא טרח. ביקשנו הלוואות בערבות מדינה, שאותו קשיש ישלם 200-300 שקלים בחודש וכשהבן יירש את המשק או הבית, ישלם את ההלוואה הזו. הייתי בוועדת החוץ והביטחון, אבל לא קרה עם זה כלום. עכשיו אנחנו נתקלים בעומס אדיר".

איך אתה פועל בעניין?
"התושבים לא מכירים את ממשלת ישראל או את ראש הממשלה ובאים לראש הרשות. ברגע שבאים לראש הרשות ואין לנו פתרונות, נוצר עומס אדיר. לכן תמיר עשה את מה שעשה. אני מצפה מהאנשים בירושלים להתעורר, להבין שהשבעה קילומטרים כבר לא רלוונטיים. אמור להיות דיון בוועדת הכספים לגבי פיצוי במסלול מהיר, מסלול ירוק. מישהו החליט באוצר שעד 20 קילומטרים זה פיצוי ירוק, אבל מ-21 לא. במועצה שלי, 80% מהיישובים נמצאים מעל 20 קילומטרים. איך אסביר את זה לתושבים? הם יבואו אליי, יגידו לי: 'לא נלחמת, לא עשית מספיק'".

כשאתה מרים טלפון למקבלי ההחלטות, מה הם אומרים לך?
"אנחנו מדברים איתם כל הזמן. במקום להיות פה במלחמה, אני לפחות יומיים בשבוע נמצא בירושלים, מנסה להסביר את התזה. בסוף זה עניין של כסף. אני לא רוצה להגיד כמה עולה לגייס כל כך הרבה גדודי מילואים, שחלקם הגדול נמצאים אצלנו. מיליונים על גבי מיליונים, מאות מיליונים. אנחנו מבקשים עשרות מיליונים, לא בשמיים, והכספים לא מגיעים - כי באוצר יש כל מיני חישובים ויועצים משפטיים. עייפנו מהעניין הזה".

תושבים מהמועצה שלך נלחמו והצילו אנשים מהמסיבה ברעים.
"האזור פה עבר אירוע מאוד קשה. אנחנו במלחמה קשה. המחבלים היו פה אצלנו, היו גופות בשבילי ההליכה שלא אספו אותם ארבעה ימים. יש פה סיפורי גבורה. התושבים נכנסו תחת אש להוציא פצועים. המושב האחורי בטנדרים שלהם מלא בדם. הדם הזה לא מתנקה. משרד החינוך פרסם השבוע הקלות בבגרויות, אבל לא הכניס את מרחבים. דיברתי עם יואב קיש, הסברתי לו שהייתה פה לחימה, ולמחרת הוא הכניס את מרחבים. באוצר ובמשרדי הממשלה לא מבינים. אני לא רוצה להסביר יותר. אל תביאו אותנו למצב שהגיע אליו תמיר".

מה הצעדים הבאים שלך?
"לא נוותר לממשלה הזו. אם צריך, נישן במשרד ראש הממשלה. לתושבים שלי מגיע בדיוק כמו לעוטף. אני מאוד מקווה שבשבוע הבא תהיה החלטת ממשלה בעניין, ואם לא, תראו צעדים נוספים שיהיו הרבה יותר קשים מצד ראשי הרשויות שבתחום ה-20-25 קילומטרים".