הראיון הבלעדי שהעניקה אתי כרייף לעמרי אסנהיים בתוכנית "עובדה" עורר תגובות רבות, חלקן חיוביות וחלקן פחות - והבוקר (ראשון) התייצבה השופטת לשעבר באולפן "חדשות הבוקר", שוחחה עם ניב רסקין ודיברה על האפשרות כי תיכנס לפוליטיקה.

"אני לא פוסלת פוליטיקה. השליחות הציבורית היא בדמי", השיבה כרייף לשאלת היועץ האסטרטגי ברק סרי שנכח באולפן, "נאלצתי שלא מבחירה להפסיק את 20 שנותיי במגזר הציבורי אותן עשיתי בצורה נאמנה, ערכית וחרוצה. אני פותחת היום משרד חדש ועושה דברים נוספים. עוד לא יודעת איפה ארוץ, אבל העמדות שלי ברורות - זכויות נשים. לא להקטין אותן, לא להתבייש בשום דבר ולא לפגוע בפרטיות. יש משפט מוכר - מי שלא רצה אותה שופטת, יקבל אותה בכנסת".

כרייף התייחסה בשיחה עם רסקין לארגוני זכויות הנשים שלטענתה, לא התייצבו לידה כפי שציפתה מהן: "אישה לא צריכה להתקדם דרך המיטה, אישה לא נותנת באופן אוטומטי רק כי היא אישה. אם זה היה קורה לגבר, אף אחד לא היה מאשים אותו בשוחד מיני. אני רוצה עולם שבו שוחרות זכויות נשים ופמיניסטיות יגנו על נשים גם אם הן לא קורבן. אם הייתי קורבן שאומרת - נגעו בי, פשעו בי, עשו לי, כולכן הייתן מרימות אותי ונושאות אותי על כפיים. המערכת פשעה בי, חטאה בי, אנסה אותי ציבורית, ארגוני הנשים היו צריכות לקום ולהגיד: לא יכול להיות שדבר כזה קורה".

על התגובות בעקבות שידור הראיון סיפרה כרייף, "יש תגובות מקיר לקיר. אף אחד לא חייב לאהוב את הדרך שלי או אותי, אבל יש קונצנזוס ביחס לדבר אחד פשוט וברור - הדמוקרטיה בסכנה, הזכות לפרטיות נמחקה. כל אזרח צריך לדאוג ממש לפרטיות שלו. אפשר בכל רגע נתון לקחת את הטלפון שלך, לשחזר מסרונים שמחקת, לעלעל, לדפדף ולקטלג אותם, להתקשר לחבר שי ניצן, לדאוג ששוטרים יגיעו אלייך הביתה ויעיינו בחומר הזה, יקבלו חסינות ואז תחת כל עץ רענן יפרסמו את המסרונים שלא היית גאה בהם".

אתי כרייף בראיון בלעדי (צילום: עובדה, קשת12)
השופטת לשעבר אתי כרייף | צילום: עובדה, קשת12

היום, בדיעבד, את מכה על חטא?
"אני מכה על חטא במישור האישי בלבד. קשרים וכישורים הם לא המצאה שלי, ומאז מעולם בכל תחום התייחסו גם לכישורים וגם לקשרים. בואו נפסיק עם ההיתממות והצקצקנות. הקשר שלי עם אפי נוה החל שנים לפני שהתמנה לראש הלשכה. הספקולציה המעליבה והדמיונית שרקמתי קשר מכוון כי צפיתי שבעוד שלוש שנים הוא יהיה ראש הלשכה, מגוכחת".

בשורה התחתונה לא עברת את הקורס לשופטים והמינוי שלך אושר רק בגלל ההתערבות שלו.
"כבוד נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור זכרה לברכה בחרה בי בהיותה יושבת ראש הוועדה. ישב שם גם השופט העליון סלים ג'ובראן וחברי ועדה רציניים, מקצועיים ואיכותיים. בעדויות שלהם במשטרה הם אמרו, 'בחרנו באתי כרייף בהתאם לכישוריה'. הקורס אינו חזות הכל. נכון, לא כולם אהבו אותי בקורס - אבל כן אהבו אותי אותם אנשים שהיו איתי בקורס והיום הם שופטים. מהם קיבלתי פידבק יוצא דופן. שנייה אחרי שהסתיים הקורס הרמתי לטלפון לחבר שלי משכבר הימים, אפי נוה, אמרתי לו - אפי, הלך לי מצויין. הוא אמר, 'אני יודע, את ראויה, אין סיבה שלא'. להרים טלפון לאפי נוה ולהגיד לו, איך אתה יכול לסייע בידי? זה לא שונה מאף שופט אחר במדינת ישראל או בעל תפקיד שרוצה להתמנות לאיזשהו תפקיד".

קיבלת תגובות מאפי נוה או ממשה כחלון אחרי הראיון?
"קיבלתי תגובות מאלפים ורבבות של אנשים, תגובות מחזקות והיו גם כאלה ממורמרות. התגובות שריגשו אותי היו מנשים אמיצות וחזקות, שלא פוחדות ולא מתביישות. בנשים הללו אני גאה. המטרה שלי הייתה לספר את הסיפור שלי. עשו בי לינץ' שלוש שנים. הכרחתי את עצמי לקום מההריסות ולו למען ילדיי, הוריי ובן זוגי. הילדים המדהימים שלי נותנים לי תמיכה גדולה, חיבוק ואהבה. אבל, אני דואגת לנשים שאין להן מערכת עוטפת, מחזקת ומחבקת כזאת. אישה שהייתה נקלעת למצב כזה ואין לה את הכוחות והתמיכה, מי היה משלם את המחיר בשבילה? אלה שיתקדמו מחר? כי מי שלא טמן את ידו בתיק הזה - ארגז והביתה".