ליהיא לפיד, רעייתו של מספר שתיים ברשימת כחול לבן, יאיר לפיד, סיפרה ב"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין על התחושות שלה ושל יאיר עם פתיחת הקלפיות: "התרגשות גדולה, ישנתי מעט אבל אני מלאת אנרגיה כי חיכינו ליום הזה מלא זמן. יאיר לא בן אדם לחוץ אבל אנחנו נורא מתרגשים, יש אווירה מקסימה ונהדרת. יש ממש תחושה היסטורית, אנשים מחבקים".

בבחירות האלה החלטת לקחת צעד אחד קדימה.
"אני עושה הרבה דברים שלא עשיתי קודם, כי אני מרגישה שאלה בחירות נורא חשובות, בחירות באמת על הנשמה של המדינה. אני מרגישה שחייבים לעשות שינוי ולהתחיל דרך חדשה, מאחדת ומחברת אחרי כל כך הרבה שנים של שיסוי ופיצול. ראינו הרבה מהאיכס הזה במערכת הבחירות. אני מרגישה שאם אשב בבית ואחשוב שלא הבאתי עוד שני קולות שאפשר היה להביא כדי לעשות שינוי, אני אתבאס".

ההחלטה הכי דרמטית בקמפיין הייתה האיחוד עם בני גנץ. איפה את היית בסיפור הזה? כמה היית מעורבת?
"אני מפחדת להיות כזאת מעורבת שזו תהיה גם אחריות, אז אני יותר תומכת. ביום שהוא חזר בחמש בבוקר אני חיכיתי בסלון. הוא בא בחמש בבוקר ואמר לי: "תקשיבי, גנץ אחלה בן אדם. אנחנו הולכים על זה". התחבקנו ואני חושבת שזה הרגע שבו הכל התחיל. התחושה הייתה שבאמת אפשר לעשות שינוי אמיתי שהוא עד הסוף".

היה כאן ויתור עצום על אגו.
"יאיר לא נכנס לפוליטיקה בשביל כיסא או תפקיד. כשהוא הקים את יש עתיד הרעיון היה להביא משהו אחר, להביא איזו פוליטיקה אחרת שאני חושבת שהיום אנחנו רואים שצריך אותה. יש הזדמנות אמיתית לעשות משהו היסטורי, יש גם תחושה חגיגית בציבור שבאמת אפשר לעשות משהו היסטורי, לכן זו לא הייתה שאלה בכלל".

אבי גבאי טען שאם יאיר היה מוותר על הרוטציה, זה היה נותן עוד שניים-שלושה מנדטים לכחול לבן. זו אפשרות שעלתה בכלל?
"לא, זה לא עלה. זו חבורה שלוחצת יד ועושה החלטה והסכם. הם לקחו החלטה, הם ביחד, זאת רביעייה שכל אחד מביא לשולחן את הדבר שלו, את האמת שלו. זה פשוט לא שם. הם הבטיחו, נתנו מילה והם הולכים ככה".

מה המסר שלך לבוחרי מפלגת העבודה?
"אני חושבת שצריך להצביע כחול לבן. יש הזדמנות לעשות שינוי היסטורי. אם אנחנו חס וחלילה מפסידים, כולם מפסידים. לדעתי צריך לבוא ובאמת לדעת שהפתק שלך הוא פתק לשינוי היסטורי אמיתי".